Rome: Total War M.Ö 270 ve M.S 14 yılları arsında Roma İmparatorluğu etrafında geçen bir strateji oyunudur. Creative Assembly tarafından geliştirilmiş ve 22 Eylül 2004’te piyasaya sürülmüştür.
Binlerce askerden oluşan antik ordularla muazzam savaşların cereyan edebildiği oyunda yeni bir 3D Grafik motoru kullanılmıştır. Bu yeni grafik motoru sayesinde savaş meydanında 30.000 kişilik ordular bulunabilmektedir. Orduların strateji ekranında birbirlerine kılıç çektikleri bölgenin, strateji haritasında ki coğrafi koşullarının aynısıyla savaş meydanına aktarılması oyunun göze çarpan özelliklerinden . Mesela genel haritada İstanbul’da karşılaşan ordular, savaş ekranında da hayali bir arazi de değil, İstanbul’un oyuna bire bir aktarılmış halinde savaşmaktadırlar.
Promotional Strateji haritasında Ege ve Akdeniz Rome: Total War.Oyun ayrıca , Hannibal Barca, Galyalı general Vercingetorix, Julius Caesar gibi tarihe mal olmuş kişiliklerin yerine geçme, üç Roma’lı aile Juilii, Brutii, Scipii ile dünya hakimiyeti için mücadele etme , Yunan şehirleri, Kartaca, Britanya, Selevkoslar ve Mısır’lılar ile tarihi baştan yazma şansını oyunculara sunuyor.(Bu ülkeler oynayabilmek için, oyunda da ilerleyip Roma ailelerinden biriyle mezkur ülkeleri işgal etmeniz gerekmektedir.)
Şehir savaşlarına ve kale kuşatmalarına eklenen birkaç yeni özellikle beraber oynayış, oyunun önceki serileri olan Shogun:Total War ve Medieval: Total War ile benzerlikler göstermekte.
Piyasa sürülmeden önce onlarca övgü alan oyunun grafik ve simulasyonları , oyunun piyasaya sürülmesi ile beraber, History Channel ve BBC deki programlarda tarihi savaşların yeniden canlandırılmasında kullanıldı. Oyun motorunun gelişmişliği sayesinde tarihi savaşlar,bu programlarda su götürmez bir mükemmellikte yeniden canlandırılabildiler.
27 Ekim 2005 tarihinde oyun için; Barbarian Invasion (Barbar İstilası) adıyla yeni bir genişleme paketi piyasaya sürüldü. Söz konusu ek paket MS.363 ve MS.476 yılları arasında geçmektedir.
Oynanış
Dünyaya hakim olma mefkuresi etrafında geçen oyunda, oyuncuların güçlü ordular kurarak en yakın şehirleri en hızlı şekilde işgal etmeleri gerekiyor. Tabii bunu yapabilmek için, teknoloji de ileri gidebilmeli, en gelişmiş şehirleri kurarak en modern askerleri üretebilmeli, büyük limanlar, tarım alanları ve ticaret yerleri ve geniş ticaret yolları kurarak ya da maden işleyerek gelirini arttırmalı. Bunun yanında da eğlence binaları ve tapınaklar yaparak ve vergi sistemini adaletli bir şekilde ayarlayarak halkın gönlü hoş tutulmalı. Hatta savaş gemileri ile rakip ülke limanları abluka altına alınarak, onların ticaretlerine dolayısıyla da gelirlerine ket vurulmalı. Oyunu bitirebilmek için belli sayıda şehri ele geçirmeniz ya da Senato’ya son verip Roma’da İmparatorluğunuzu ilan etmeniz gerekmektedir.
Irklar
Rome: Atlılar Şehre Giriyor….Oyunda üç tane Romalı aile bulunmakta; The House of Julii, The House of Brutii ve The House of Scipii. Bunlara ek olarak bir de S.P.Q.R.(Senato) bulunmakta. Bu üç grup ve S.P.Q.R.(Senato) birbirleri ile müttefik olarak oyuna başlamaktadır. Aralarında savaşamayan bu gruplar, isterse birbirine yardım edebilir, isterlerse rüşvet ile diğer grup ordu ve generallerini kendi saflarına çekebilirler. S.P.Q.R.(Senato) bu üç gruba da farklı görevler vermekte. Bu görevler isteğe bağlı olarak yapılabilir ya da yapılmayabilirler. Yapıldıkları taktirde S.P.Q.R.(Senato) tarafından ödüllendirilecekler ve S.P.Q.R.(Senato)’da ki nüfuzları artacaktır. Yapılmadığı taktirde de S.P.Q.R.(Senato) tavır alacaktır.
Ek olarak; S.P.Q.R.(Senato)’nun gözleri özellikle popüler olan grupların her daim üzerindedir. Genelde, fetihler artıkça popülerlikte artar. Ve bir kişi haddinden fazla güçlendiğini taktirde S.P.Q.R.(Senato) o kişiyi kendisine Tehtit olarak görücektir. İş bu sebeple; S.P.Q.R.(Senato)'nun güçlenen ülkelerin liderlerine intihar etmesini istemesi kuvvetle muhtemel Grubun lideri ; intiharı kabul ettiği taktirde yerine oğlu geçer, kabul edilmediği taktirde Roma için iç savaş kaçınılmazdır.Ve bir grup yeterli"populer güç" elde ederse diğer Roma ülkelerine saldırabilir. Popüler güç için,30-35 bölge almanız,sonrada S.P.Q.R.(Senato)'nun verdiği son görevi reddetmeniz gerekiyor.
Başlarken Roma ordusu; diğer ülke ordularına göre, iyi eğitilmiş ve iyi teçhizatlandırılmış askerleri ile daha üstün bir konumda. Nispeten biraz daha zayıf olan Roma atlıları ordu aksayan tek yanı kabul edilebilir. Oyuna Gaius Marius reformları da eklenmiş. M.Ö. 220 ile 180 yılları arasında gerçekleşen reform ile ( gerçek tarihi M.Ö 107’dir) Roma ordusu geleneksel hastati-principes-triarii yapılanması yerine, meşhur leyjonerler yapılanmasına geçecek ve daha iyi atlı birlikler üretebilecektir.
Tarihi Gerçekler
RTW de ki üç Romalı grup, Gaius Julius Caesar, Marcus Junius Brutus, ve Publius Cornelius Scipio Africanus’tan esinlenilerek Julii, Brutii, Scipii olarak adlandırılmıştır. Aslında Scipii ve Brutii aileleri yoktu. Marcus Junius Brutus "Junii"", Scipio Africanus ise "Cornelli" ailerine mensuptular.
Oyundaki üç aileli Roma sistemi de tarihi değildir. Roma İmparatorluğu Senato tarafından yönetilirdi. Aileler sadece küçük bölgeleri idare edebilir, işgal edilen bölgelere ise Senato tarafından yeni bir yönetici atanır, işgal edilen şehir ve topraklar işgal eden genarale ve aileye bırakılmazdı. Zaten genaraller dahi Senato ve yöneticiler tarafından atanır, oyundakinin aksine genaraller şehir yönetiminde söz sahibi olamazlardı.
Oyunda ki birkaç askeri birlikte tarihi gerçekleri yansıtmıyor. Şöyle ki; Urban Cohorts adlı birlik oyunda Romanın en nüfuzlu askerleri olarak gösterilir fakat bu birlikler gerçekte yangın kalelerinde ve gece gözlemlerinde kullanılmıştır.
RTW’de barbarlar bazı özel avantajlara ve dezavantajlara sahipler. Örneğin barbarlar taştan kaleler (stone wall), ticaret gelirini arttıran ve stratejik yaralar sağlayan yolları yapamazlar. Daha önemlisi barbarların teknoloji ağaçları üç şehir seviyesi ile sınırlanmış. Diğer ülkeler ise şehirlerini 5. seviye ye kadar geliştirebiliyorlar. Bununla birlikte barbarlarda nufus artışı daha fazla, şehirler daha çabuk seviye atlayabiliyor böylelikle daha gelişmiş askerleri hızlıca yetiştirebiliyorlar. Barbar orduları doğal olarak organize olmamış ordular, ancak barbar savaşçıları son derece iyi savaşabilen askerler.
Barbarlar
Gaul(Galya)(oynanabilir); çok geniş toprakları hakimiyeti altında bulunduruyor. Bugünki Fransa, Kuzey İtalya ve İspanya’nın bir bölümü Galyalılar tarafından kontrol ediliyor. İyi okçulara ve savaşçılara (swordsmen) ayrıca atlı birlikleri nispeten güçlü sayılır kalıyorlar.
Britannia(Britanya)(oynanabilir); Britanya adasının yanında Avrupandan da Belçika toprakları ,hakimiyetleri altında. Ordularında chariotlar ağırlıklı olmaklar beraber, savaşçıları da (swordsmen) Britanya ordusu için önemli bir yer teşkil ediyor.
Germania(Cermenler)(oynanabilir); Gaul’un kuzeydoğusunda ve Britanya’nın doğusunda yer alıyorlar. Aşağı yukarı bugünki Hollanda ve Almanya. Almanya vahşi piyadelere (infantry) sahipler ve bu piyadeler plahanx düzenini uygulayabilen tek barbar birliği. Bunun yanında özellikler zırhlı birliklere karşı etkili olan axemanlere (baltacı) de sahip olmaları, güçlü ülkelerle özellikle Roma ile olan savaşlarında rekabet edebilme güçlerini artırıyor.
Spain(İspanya)(oynanamaz); İspanya'da başlıyor ve Galya ve Kartacalılar ile savaş halinde oyuna başlıyorlar. Sağlam piyadelerinin yanında son derece iyi mızraklı birliklere sahipler.
Ayrıca sadece İpanyollarda barbar karakteri vardır fakat bu karakterler [Atak=18 Defans=1] olarak oluşturulmuştur bu karakterler yakın dövüşte usta olmasıyla beraber okçulara veya mızrakçılara karşı hiç bir şansları yoktur.
Dacia(Daçya)(oynanamaz); Bugünki Romanya hakimiyet süren Dacialar ağır piyadelere ve falx-wielding birliklere sahipler. Ancak çok güçlü komşularına karşı koyarak hayatta kalma mücadelesi vermek zorundalar.
Scythia(İskitler)(oynanamaz); Bugünki Rusya ve Ukrayna'da başlıyorlar. Akıncı atlılara ve ağır süvarilere (heavy cavalary) sahipler. Askerlerinin büyük bir bölümünü atlı okçular kapsar. Aslında oyunun başladığı tarihte küçük bir kabile olan ve bozkırlarda yaşayan Sarmatianslar oyunda Ukrayna bölgesini kontrol ediyorlar.Oyundaki tek Türk kavmidir. (Türkçe’de İskitler olarak adlandırılırlar.)
Yunanlılar
The Greek Cities(Yunan Şehirleri)(oynanabilir) ; Akdeniz ve Ege serpilmiş çok önemli kolonilere sahip olarak oyuna başlıyorlar. Hoplite adlı birlikleri zırhları sayesinde ok ve mızraklı birliklere karşı nispeten korunmalılar ve atlı birliklere karşı ezici bir üstünlüğe sahipler. (Oyunda bu birlikler (phalanx Taktiği yapabilenler), ancak kalabalık atlılarla, arkadan gizlice yapılan ani saldırılar ile mağlup edilebilirler). Bununla beraber Crete adında iyi yetiştirilmiş kısa mesafe okçularına sahipler. Tarihte ise; Yunan şehirleri ayrı bir oluşum değil, birbirleri ile müttefik olan çeşitli şehir devletleridir. Spartan Hoplitiesler ise sıkışmadıkları ya da pusuya düşmedikleri sürece pes etmeden savaşan azimli savşçılardır. Phalanx modundan çıkarıldıktan sonra herhangi bir birliğe kılıçlarını çekerek büyük bir hızla saldırırlar ve birliğin içinde yarık açarlar. Spartan hoplitiesler Kutu poziyonunda çok iyidirler.
Thrace(Trakya)(oynanamaz); Yarıçıplak güçlü piyadelere sahipler.Phalanx birlikleri de vardır.Türkiye'nin Avrupa tarafına,Batı Trakya'ya Bulgaristan'a ve de Güney Romanya'ya sahiplerdiir.Türkçe'de Trakyalılar olarak adlandırılar.
Ve tüm barbar kavimlerinin ordularının en güçlü yanı düşmanı sataşarak korkutmaları ve şarkı söyleyerek müttefiklere moral vermeleridir.
Macedon(Makedonya)(oynanamaz); Macedoninan Phalanx bu ülke ordusunun bel kemiği. Bunun yanında Büyük İskender idaresinde ki Companion cavalry adlı atlı birliklere sahipler. Macedonianlar oyuna, bugünki Yunanistan’ın topraklarında başlıyorlar. Uzun mızrakları ve yakından dövüşe dayanıklı zırhları olmasına karşın okçulara karşı dezavantajları vardır.
The Seleucid Empire(Selevkos İmparatorluğu)(oynanabilir); oyuna Mezapotamya’ ya hakim olarak başlıyor. Ordu yapıları Makedonyalılar ile benzerlik gösteriyor.Ama aslında aynı zamanda Pers kültürü de vardır. Seleucidler de Makedonyalılar gibi Companion Cavalry’lere ve Macedonian Phalanxlara sahipler. Bunun yanında hoplite, scythe-armed chariots, filli birlikler (war elephant), Cataphract ve Roma usulu lejyonerleri ile oluşturulabilinen orduları,oyundaki en fazla çeşit birliğe sahip olan ordu özelliğini taşıyor. Akdeniz'e kıyısı olan bazı şehirleri sayesinde ticaret geliri yüksektir.
Kartacalılar
RTW’de Filler…Carthage (Kartaca)(oynanabilir); orduları; iyi yetişmiş piyadeleri(infantry), çok güçlü atlıları ve filleri, nispeten zayıfta olsa kullanışlı olan okçu birlikleri ile çok fazla çeşitlilik gösteren bir ordu. Bugünki Tunus topraklarında oyuna başlayan Kartacalılar, İspanya; Sicilya ve Sardunya’ da da kolonilere sahipler.Özellikle ve özellikle filleriyle çok ünlüdür
Numidia(oynanamaz); dikkat çeken atlı ve mızraklı birlikleri mızraklı(javelin troops) birlikleri, hafif mızraklı piyadeleri(light spear-armed infantry) ile Batı Afrika’da bulunan küçük bir krallıktır.
Mısırlılar
Egypt(Mısır)(oynanabilir); hakim oldukları toprakların iklimleri gereği hafif zırhlı askerlere sahipler. Yunan birliklerine benzeyen piyadelerini yanında, biraz çağ dışı kalmış olsa da okçuları(bowmen), savaşçıları (axemen) ve chariotları ile çeşitlilik arz eden bir orduya sahipler. Diplomatik antlaşmalara genelde sadık kalmıyor ve ihanet ediyorlar. Bugünki Mısır’ı ve Doğu Akdeniz’in bir bölümü egemenlikleri altında oyuna başlıyorlar
İsyancılar [değiştir]
Rebels(İsyancılar) oyunun özel bir parçalarıdırlar ve üç grupta toplanabilirler. Haydut ya da Korsanlar (Brigand or Pirates), Kaçaklar ya da Azat Edilmişler (Deserters or Freed Slaves) ve Özgür Krallıklar ya da İsyancı Şehirler(Independent Kingdoms or Rebel Cities)Amaçları toprak fethetmek değil ama orduların yolları üzerinde durarak para almaktır.
Brigand ve Pirates (Haydut ve Korsanlar): Bu isyancılar birçok metod kullanarak para çalmanın yollarını ararlar. Yol kesecek, ticarete ket vuracak, ordulara pusu kuracak deniz ticaretini baltalayıp, limanların ticaret yapmasını engelleyeceklerdir. Tedbir alınmadığı taktirde büyüyecek ve tehtid oluşturmaya başlayacaklardır
Deserters ve Freed Slaves (Firariler ve Özgür köleler): Bu isyancılar genellikle işgal edilen topraklarda varlık gösterirler. Freed Slaveler oianize olamamış özgürlük isteyen insanlardan oluşur. Desertersler ise daha düzenli ve güçlü ordulara sahip olup tehlike arz ederler. Özellikle bir General etrafında birlik olduklarında şehirlerde isyan çıkarıp işgalci ülkeyi şehirden kovabilirler.
Independent Kingdoms ve Rebel Cities (Bağımsız Krallıklar ve İsyancı Şehirler): Mezkur isyancılar özgürdürler. Fakat bir ülke gibi organize olmuş değil şehir devleti halinde yaşarlar. Güçlü ordular kurduklarında İsyancı şehirleri(Rebel Cities) işgal etmek oyunculara zor anlar yaşatabilir.
alıntıdır
Binlerce askerden oluşan antik ordularla muazzam savaşların cereyan edebildiği oyunda yeni bir 3D Grafik motoru kullanılmıştır. Bu yeni grafik motoru sayesinde savaş meydanında 30.000 kişilik ordular bulunabilmektedir. Orduların strateji ekranında birbirlerine kılıç çektikleri bölgenin, strateji haritasında ki coğrafi koşullarının aynısıyla savaş meydanına aktarılması oyunun göze çarpan özelliklerinden . Mesela genel haritada İstanbul’da karşılaşan ordular, savaş ekranında da hayali bir arazi de değil, İstanbul’un oyuna bire bir aktarılmış halinde savaşmaktadırlar.
Promotional Strateji haritasında Ege ve Akdeniz Rome: Total War.Oyun ayrıca , Hannibal Barca, Galyalı general Vercingetorix, Julius Caesar gibi tarihe mal olmuş kişiliklerin yerine geçme, üç Roma’lı aile Juilii, Brutii, Scipii ile dünya hakimiyeti için mücadele etme , Yunan şehirleri, Kartaca, Britanya, Selevkoslar ve Mısır’lılar ile tarihi baştan yazma şansını oyunculara sunuyor.(Bu ülkeler oynayabilmek için, oyunda da ilerleyip Roma ailelerinden biriyle mezkur ülkeleri işgal etmeniz gerekmektedir.)
Şehir savaşlarına ve kale kuşatmalarına eklenen birkaç yeni özellikle beraber oynayış, oyunun önceki serileri olan Shogun:Total War ve Medieval: Total War ile benzerlikler göstermekte.
Piyasa sürülmeden önce onlarca övgü alan oyunun grafik ve simulasyonları , oyunun piyasaya sürülmesi ile beraber, History Channel ve BBC deki programlarda tarihi savaşların yeniden canlandırılmasında kullanıldı. Oyun motorunun gelişmişliği sayesinde tarihi savaşlar,bu programlarda su götürmez bir mükemmellikte yeniden canlandırılabildiler.
27 Ekim 2005 tarihinde oyun için; Barbarian Invasion (Barbar İstilası) adıyla yeni bir genişleme paketi piyasaya sürüldü. Söz konusu ek paket MS.363 ve MS.476 yılları arasında geçmektedir.
Oynanış
Dünyaya hakim olma mefkuresi etrafında geçen oyunda, oyuncuların güçlü ordular kurarak en yakın şehirleri en hızlı şekilde işgal etmeleri gerekiyor. Tabii bunu yapabilmek için, teknoloji de ileri gidebilmeli, en gelişmiş şehirleri kurarak en modern askerleri üretebilmeli, büyük limanlar, tarım alanları ve ticaret yerleri ve geniş ticaret yolları kurarak ya da maden işleyerek gelirini arttırmalı. Bunun yanında da eğlence binaları ve tapınaklar yaparak ve vergi sistemini adaletli bir şekilde ayarlayarak halkın gönlü hoş tutulmalı. Hatta savaş gemileri ile rakip ülke limanları abluka altına alınarak, onların ticaretlerine dolayısıyla da gelirlerine ket vurulmalı. Oyunu bitirebilmek için belli sayıda şehri ele geçirmeniz ya da Senato’ya son verip Roma’da İmparatorluğunuzu ilan etmeniz gerekmektedir.
Irklar
Rome: Atlılar Şehre Giriyor….Oyunda üç tane Romalı aile bulunmakta; The House of Julii, The House of Brutii ve The House of Scipii. Bunlara ek olarak bir de S.P.Q.R.(Senato) bulunmakta. Bu üç grup ve S.P.Q.R.(Senato) birbirleri ile müttefik olarak oyuna başlamaktadır. Aralarında savaşamayan bu gruplar, isterse birbirine yardım edebilir, isterlerse rüşvet ile diğer grup ordu ve generallerini kendi saflarına çekebilirler. S.P.Q.R.(Senato) bu üç gruba da farklı görevler vermekte. Bu görevler isteğe bağlı olarak yapılabilir ya da yapılmayabilirler. Yapıldıkları taktirde S.P.Q.R.(Senato) tarafından ödüllendirilecekler ve S.P.Q.R.(Senato)’da ki nüfuzları artacaktır. Yapılmadığı taktirde de S.P.Q.R.(Senato) tavır alacaktır.
Ek olarak; S.P.Q.R.(Senato)’nun gözleri özellikle popüler olan grupların her daim üzerindedir. Genelde, fetihler artıkça popülerlikte artar. Ve bir kişi haddinden fazla güçlendiğini taktirde S.P.Q.R.(Senato) o kişiyi kendisine Tehtit olarak görücektir. İş bu sebeple; S.P.Q.R.(Senato)'nun güçlenen ülkelerin liderlerine intihar etmesini istemesi kuvvetle muhtemel Grubun lideri ; intiharı kabul ettiği taktirde yerine oğlu geçer, kabul edilmediği taktirde Roma için iç savaş kaçınılmazdır.Ve bir grup yeterli"populer güç" elde ederse diğer Roma ülkelerine saldırabilir. Popüler güç için,30-35 bölge almanız,sonrada S.P.Q.R.(Senato)'nun verdiği son görevi reddetmeniz gerekiyor.
Başlarken Roma ordusu; diğer ülke ordularına göre, iyi eğitilmiş ve iyi teçhizatlandırılmış askerleri ile daha üstün bir konumda. Nispeten biraz daha zayıf olan Roma atlıları ordu aksayan tek yanı kabul edilebilir. Oyuna Gaius Marius reformları da eklenmiş. M.Ö. 220 ile 180 yılları arasında gerçekleşen reform ile ( gerçek tarihi M.Ö 107’dir) Roma ordusu geleneksel hastati-principes-triarii yapılanması yerine, meşhur leyjonerler yapılanmasına geçecek ve daha iyi atlı birlikler üretebilecektir.
Tarihi Gerçekler
RTW de ki üç Romalı grup, Gaius Julius Caesar, Marcus Junius Brutus, ve Publius Cornelius Scipio Africanus’tan esinlenilerek Julii, Brutii, Scipii olarak adlandırılmıştır. Aslında Scipii ve Brutii aileleri yoktu. Marcus Junius Brutus "Junii"", Scipio Africanus ise "Cornelli" ailerine mensuptular.
Oyundaki üç aileli Roma sistemi de tarihi değildir. Roma İmparatorluğu Senato tarafından yönetilirdi. Aileler sadece küçük bölgeleri idare edebilir, işgal edilen bölgelere ise Senato tarafından yeni bir yönetici atanır, işgal edilen şehir ve topraklar işgal eden genarale ve aileye bırakılmazdı. Zaten genaraller dahi Senato ve yöneticiler tarafından atanır, oyundakinin aksine genaraller şehir yönetiminde söz sahibi olamazlardı.
Oyunda ki birkaç askeri birlikte tarihi gerçekleri yansıtmıyor. Şöyle ki; Urban Cohorts adlı birlik oyunda Romanın en nüfuzlu askerleri olarak gösterilir fakat bu birlikler gerçekte yangın kalelerinde ve gece gözlemlerinde kullanılmıştır.
RTW’de barbarlar bazı özel avantajlara ve dezavantajlara sahipler. Örneğin barbarlar taştan kaleler (stone wall), ticaret gelirini arttıran ve stratejik yaralar sağlayan yolları yapamazlar. Daha önemlisi barbarların teknoloji ağaçları üç şehir seviyesi ile sınırlanmış. Diğer ülkeler ise şehirlerini 5. seviye ye kadar geliştirebiliyorlar. Bununla birlikte barbarlarda nufus artışı daha fazla, şehirler daha çabuk seviye atlayabiliyor böylelikle daha gelişmiş askerleri hızlıca yetiştirebiliyorlar. Barbar orduları doğal olarak organize olmamış ordular, ancak barbar savaşçıları son derece iyi savaşabilen askerler.
Barbarlar
Gaul(Galya)(oynanabilir); çok geniş toprakları hakimiyeti altında bulunduruyor. Bugünki Fransa, Kuzey İtalya ve İspanya’nın bir bölümü Galyalılar tarafından kontrol ediliyor. İyi okçulara ve savaşçılara (swordsmen) ayrıca atlı birlikleri nispeten güçlü sayılır kalıyorlar.
Britannia(Britanya)(oynanabilir); Britanya adasının yanında Avrupandan da Belçika toprakları ,hakimiyetleri altında. Ordularında chariotlar ağırlıklı olmaklar beraber, savaşçıları da (swordsmen) Britanya ordusu için önemli bir yer teşkil ediyor.
Germania(Cermenler)(oynanabilir); Gaul’un kuzeydoğusunda ve Britanya’nın doğusunda yer alıyorlar. Aşağı yukarı bugünki Hollanda ve Almanya. Almanya vahşi piyadelere (infantry) sahipler ve bu piyadeler plahanx düzenini uygulayabilen tek barbar birliği. Bunun yanında özellikler zırhlı birliklere karşı etkili olan axemanlere (baltacı) de sahip olmaları, güçlü ülkelerle özellikle Roma ile olan savaşlarında rekabet edebilme güçlerini artırıyor.
Spain(İspanya)(oynanamaz); İspanya'da başlıyor ve Galya ve Kartacalılar ile savaş halinde oyuna başlıyorlar. Sağlam piyadelerinin yanında son derece iyi mızraklı birliklere sahipler.
Ayrıca sadece İpanyollarda barbar karakteri vardır fakat bu karakterler [Atak=18 Defans=1] olarak oluşturulmuştur bu karakterler yakın dövüşte usta olmasıyla beraber okçulara veya mızrakçılara karşı hiç bir şansları yoktur.
Dacia(Daçya)(oynanamaz); Bugünki Romanya hakimiyet süren Dacialar ağır piyadelere ve falx-wielding birliklere sahipler. Ancak çok güçlü komşularına karşı koyarak hayatta kalma mücadelesi vermek zorundalar.
Scythia(İskitler)(oynanamaz); Bugünki Rusya ve Ukrayna'da başlıyorlar. Akıncı atlılara ve ağır süvarilere (heavy cavalary) sahipler. Askerlerinin büyük bir bölümünü atlı okçular kapsar. Aslında oyunun başladığı tarihte küçük bir kabile olan ve bozkırlarda yaşayan Sarmatianslar oyunda Ukrayna bölgesini kontrol ediyorlar.Oyundaki tek Türk kavmidir. (Türkçe’de İskitler olarak adlandırılırlar.)
Yunanlılar
The Greek Cities(Yunan Şehirleri)(oynanabilir) ; Akdeniz ve Ege serpilmiş çok önemli kolonilere sahip olarak oyuna başlıyorlar. Hoplite adlı birlikleri zırhları sayesinde ok ve mızraklı birliklere karşı nispeten korunmalılar ve atlı birliklere karşı ezici bir üstünlüğe sahipler. (Oyunda bu birlikler (phalanx Taktiği yapabilenler), ancak kalabalık atlılarla, arkadan gizlice yapılan ani saldırılar ile mağlup edilebilirler). Bununla beraber Crete adında iyi yetiştirilmiş kısa mesafe okçularına sahipler. Tarihte ise; Yunan şehirleri ayrı bir oluşum değil, birbirleri ile müttefik olan çeşitli şehir devletleridir. Spartan Hoplitiesler ise sıkışmadıkları ya da pusuya düşmedikleri sürece pes etmeden savaşan azimli savşçılardır. Phalanx modundan çıkarıldıktan sonra herhangi bir birliğe kılıçlarını çekerek büyük bir hızla saldırırlar ve birliğin içinde yarık açarlar. Spartan hoplitiesler Kutu poziyonunda çok iyidirler.
Thrace(Trakya)(oynanamaz); Yarıçıplak güçlü piyadelere sahipler.Phalanx birlikleri de vardır.Türkiye'nin Avrupa tarafına,Batı Trakya'ya Bulgaristan'a ve de Güney Romanya'ya sahiplerdiir.Türkçe'de Trakyalılar olarak adlandırılar.
Ve tüm barbar kavimlerinin ordularının en güçlü yanı düşmanı sataşarak korkutmaları ve şarkı söyleyerek müttefiklere moral vermeleridir.
Macedon(Makedonya)(oynanamaz); Macedoninan Phalanx bu ülke ordusunun bel kemiği. Bunun yanında Büyük İskender idaresinde ki Companion cavalry adlı atlı birliklere sahipler. Macedonianlar oyuna, bugünki Yunanistan’ın topraklarında başlıyorlar. Uzun mızrakları ve yakından dövüşe dayanıklı zırhları olmasına karşın okçulara karşı dezavantajları vardır.
The Seleucid Empire(Selevkos İmparatorluğu)(oynanabilir); oyuna Mezapotamya’ ya hakim olarak başlıyor. Ordu yapıları Makedonyalılar ile benzerlik gösteriyor.Ama aslında aynı zamanda Pers kültürü de vardır. Seleucidler de Makedonyalılar gibi Companion Cavalry’lere ve Macedonian Phalanxlara sahipler. Bunun yanında hoplite, scythe-armed chariots, filli birlikler (war elephant), Cataphract ve Roma usulu lejyonerleri ile oluşturulabilinen orduları,oyundaki en fazla çeşit birliğe sahip olan ordu özelliğini taşıyor. Akdeniz'e kıyısı olan bazı şehirleri sayesinde ticaret geliri yüksektir.
Kartacalılar
RTW’de Filler…Carthage (Kartaca)(oynanabilir); orduları; iyi yetişmiş piyadeleri(infantry), çok güçlü atlıları ve filleri, nispeten zayıfta olsa kullanışlı olan okçu birlikleri ile çok fazla çeşitlilik gösteren bir ordu. Bugünki Tunus topraklarında oyuna başlayan Kartacalılar, İspanya; Sicilya ve Sardunya’ da da kolonilere sahipler.Özellikle ve özellikle filleriyle çok ünlüdür
Numidia(oynanamaz); dikkat çeken atlı ve mızraklı birlikleri mızraklı(javelin troops) birlikleri, hafif mızraklı piyadeleri(light spear-armed infantry) ile Batı Afrika’da bulunan küçük bir krallıktır.
Mısırlılar
Egypt(Mısır)(oynanabilir); hakim oldukları toprakların iklimleri gereği hafif zırhlı askerlere sahipler. Yunan birliklerine benzeyen piyadelerini yanında, biraz çağ dışı kalmış olsa da okçuları(bowmen), savaşçıları (axemen) ve chariotları ile çeşitlilik arz eden bir orduya sahipler. Diplomatik antlaşmalara genelde sadık kalmıyor ve ihanet ediyorlar. Bugünki Mısır’ı ve Doğu Akdeniz’in bir bölümü egemenlikleri altında oyuna başlıyorlar
İsyancılar [değiştir]
Rebels(İsyancılar) oyunun özel bir parçalarıdırlar ve üç grupta toplanabilirler. Haydut ya da Korsanlar (Brigand or Pirates), Kaçaklar ya da Azat Edilmişler (Deserters or Freed Slaves) ve Özgür Krallıklar ya da İsyancı Şehirler(Independent Kingdoms or Rebel Cities)Amaçları toprak fethetmek değil ama orduların yolları üzerinde durarak para almaktır.
Brigand ve Pirates (Haydut ve Korsanlar): Bu isyancılar birçok metod kullanarak para çalmanın yollarını ararlar. Yol kesecek, ticarete ket vuracak, ordulara pusu kuracak deniz ticaretini baltalayıp, limanların ticaret yapmasını engelleyeceklerdir. Tedbir alınmadığı taktirde büyüyecek ve tehtid oluşturmaya başlayacaklardır
Deserters ve Freed Slaves (Firariler ve Özgür köleler): Bu isyancılar genellikle işgal edilen topraklarda varlık gösterirler. Freed Slaveler oianize olamamış özgürlük isteyen insanlardan oluşur. Desertersler ise daha düzenli ve güçlü ordulara sahip olup tehlike arz ederler. Özellikle bir General etrafında birlik olduklarında şehirlerde isyan çıkarıp işgalci ülkeyi şehirden kovabilirler.
Independent Kingdoms ve Rebel Cities (Bağımsız Krallıklar ve İsyancı Şehirler): Mezkur isyancılar özgürdürler. Fakat bir ülke gibi organize olmuş değil şehir devleti halinde yaşarlar. Güçlü ordular kurduklarında İsyancı şehirleri(Rebel Cities) işgal etmek oyunculara zor anlar yaşatabilir.
alıntıdır