Yesilim
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Yesilim


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

MadWorld incelemesi

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 MadWorld incelemesi Empty MadWorld incelemesi Salı Haz. 29, 2010 4:57 pm

JoKeR

JoKeR
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye

 MadWorld incelemesi I1

 MadWorld incelemesi I2ii'ye özel olarak
çıkacak olan MadWorld, Kapatılan Clover Studio'nun küllerinden doğan
bağımsız oyun stüdyosu PlatinumGames�in, Sega için hazırladığı dört
oyundan biri. Özellikle Sincity tarzı grafikleri ve içerdiği yoğun
şiddet, isminin daha fazla duyulmasını sağlasa da, oyunun arkasındaki
grubun başarıları da oyuna önemli referans sağlıyor. Örneğin yapımcı
koltuğundaki Atsushi İnaba, Viewtiful joe,Okami ve God hand�in
yaratıcısı. Oyunun tasarımcısı Shigenori Nishikawa ise resident evil 4
ve Dino Crisis serisinin tasarımcısı.

Kan Gövdeyi de götürecek, kelleyi de

Oyun boyunca kendisini yöneteceğimiz Jack, testereli bir sadist gibi
görünmesine rağmen, aslında hayatta kalmaya çalışan bir adamdır.
Yaşadığı şehir Varrigan, terör örgütü The Organizer tarafından Death
Watch(muhtemelen Baywatch'a gönderme var) isimli bir televizyon şovuna
çevrilmiştir. Jack ve şehirde yaşayan diğer vatandaşlar, bu televizyon
şovuna zorla sokulmuş ve şehre yerleşmiş gizemli düşmanlarla savaşmaya
zorlanmıştır.

Anti-kahramanımız Jack'in, şehirdeki düşmanlarla savaşırken kullanacağı
temel silahı testeresi olsa da, etraftaki tüm eşyalar Jack için
potansiyel bir silah. Uyarı levhaları, çöp kutuları, araba tekerleği ve
bilumum birçok eşya kendi çapında bir ölüm aleti� Yanlış anlamaya izin
vermeyelim, bu eşyalar düşmanların üzerine atılmak üzere duran türde
eşyalar değil. Mesela düşmanın birini tekerleğe geçirip, kafasına uyarı
levhasını çakıp, ardından çivili duvara fırlatabileceksiniz. Aynı
şekilde çevre de, bu katliamda oldukça işinize yarayacak. Örneğin metro
istasyonunda düşmanları hareketli trenin üzerine atabilecek, uçak
pervanesini kıyma makinesi olarak kullanabileceksiniz. Ayrıca orijinal
silahlar ve etraftaki eşyalarla yapılabilecek birçok kombo bulunacak.
MadWorld'de, No More Heroes'da da olduğu gibi, şehir içinde
dolaşabileceğimiz bir motorumuz bulunacak. Aslında motor dolaşmaktan çok
görevlere yada boss'lara gitmek için işimize yarayacak ve yolda da
düşmanlar peşimizi bırakmayacak. Road Rash'i yaad etmemizi sağlayan bu
düşmanları motor üzerinde, sürüş esnasında halletmemiz gerekecek.

Frank Miller'ın efsane grafik roman'ı Sin City'nin esin kaynağı olduğu
siyah-beyaz görsel stil, oyunun ilk bakışta dikkat çeken özelliği. Japon
oyunlarının en önemli unsurlarından biri olan sanatsal grafikler, bu
sefer daha batılı şekilde karşımıza çıksa da, Japonya menşeli oyunlara
aşina olanlar aslında bir doğu-batı sentezinin farkına varacaklardır.
Killer 7, No More Heroes gibi oyunların grafik stilinden etkiler de
oyunda açıkça seziliyor. Zaten tasarımcı Nishikawa�da, No More Heroes�un
yaratıcısı Goichi Suda�nın hayranı olduğunu belirtiyor.

 MadWorld incelemesi I3

Cicili bicili Wii vahşete hazırlanıyor

Oyun, ailenizle hep beraber oynayabileceğiniz oyunlardan olmayacak.
Yapımcılar çizgi roman tarzı, eğlenceli bir vahşetten bahsetmekte ve
diğer şiddet içeren oyunlardan farklarını belirtmekte. Haklı oldukları
şekilde, oyundaki çizgi roman tarzı şiddetin, gerçekçi bir oyundaki
bıçaklama olayıyla kıyaslanmaması gerektiğini savunmaktalar ancak
parçalanan vücutlar ve bolca kan yapımcıları oldukça sıkıntıya sokacağa
benziyor.

Oyunun açıklanmasının üzerinden 6 ay gibi bir süre geçti ve bu süre
içinde oyunun kendisi hakkında ne kadar konuşulduysa, bir o kadar da
yaşaması kuvvetle muhtemel sansürler konuşuldu. Birçok ülkede çıkışı
konusunda belirsizlik söz konusu... Özellikle İngiltere�de
yasaklanmasına yada sansürlenmesine kesin gözüyle bakılıyor. Almanya�da
ise oyunun çıkartılmayacağı Sega tarafından açıklandı. Oyunun web
sitesinde yapımcılar, oyunda kullanılan şiddetin, eğlence unsurunu
arttıran bir öğe olduğunu belirtiyorlar. Oyundan bir sahneyi örnek
vererek, düşmanın kafasına levha saplanmasının, bıçak saplanmasına göre
farklı anlamlar içerdiğini düşünüyorlar.

Kuzey Amerika ve Avrupa'da 2009'un ilk çeyreği çıkması beklenen oyunun,
Japonya�da çıkıp çıkmayacağı konusunda şimdilik bir açıklama yok. Sert
oyunların eksikliğinden yakınan Wii sahipleri için ilaç gibi geleceğini
düşündüğümüz oyun, henüz erken olsa da kesinlikle edinilmesi gereken
oyunlardan olacağa benziyor.

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz