Yesilim
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Yesilim


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

World of Warcraft: Wrath of the Lich King incelemesi

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

JoKeR

JoKeR
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye

World of Warcraft: Wrath of the Lich King incelemesi I1

World of Warcraft: Wrath of the Lich King incelemesi I2ahramanların Azeroth topraklarına ilk adımlarını atmalarının ardından
tam iki yıl geçti ve altı yıl öncesinde Arthas'ın Ner'zhul ile bir olup
Lich King olmasının ardından girdiği derin uyku son buldu. Azeroth
topraklarına ilk adımımızı attığımızda olacakları tahmin bile edemezdik.
Elwynn Ormanlarında başlayan yolculuğumda ilk olarak halkın başına bela
olan kurtların oluşturduğu tehlikeyi ortadan kaldırmak için gönüllü
olmuştum, ardından haydutların yağmaladığı tarlaları onlardan temizlemek
için maceranın ortasına atıldım. Haydut Kralıni yenmemin ve çevredeki
insanları onun yarattığı tehlikeden kurtarmamın ardından bir üne sahip
olmuştum. Kuzeydoğu'daki orc klanlarının yarattığı tehlikeyi durdurmak,
güneydeki goblinlerin yardımına yetişmek derken kendimi Kuzey'de eski
krallığın ölüm kokan topraklarında ölümsüzlere karşı savaşırken,
hapsedilmiş element lordunun yarattığı tehdide bir son vermek için
yeraltındaki cehennemimsi zindanlarda buldum. Bir gün, Dehşetli Kale
Naxxramas'ın eski insan topraklarında bulunduğunu öğrendim. Gümüş
Şövalyelerin yardımıyla oraya bir çıkarma yaptık. Orada bulunan korkunç
ölüm şövalyelerinin arasında bir zamanlar efsanevi kılıç olan
Ashbringer'ın taşıyıcısı olan Morgraine de vardı ama bunlar önemsiz
detaylardı, önemli olan büyük Lich Kel'thuzad'ın sonunu getirmekti. Onu
yendikten sonra phylactery adı verilen ve onu muhafaza eden küreyi Gümüş
Şövalye rahiplerinden birine verdim, sonradan anladım ki aslında o
rahip, Lich King'e hizmet eden bir casusmuş. Bütün emeklerimiz boşa
gitmemişti yine de; Naxxramas tehlikesi 'şimdilik' ortadan kalkmıştı.
Azeroth'u tehdit eden sayısız sorunla uğraşırken korkulan şey oldu; Dark
Portal denen parçalanmış gezegen Draenor'un kalıntıları olan Outland’e
açılan geçit aktif hale geçti. Orada öğrendiğimiz şuydu; Illıdan,
Arhas'ın karşısındaki yenilgisinin sonunda aslında ölmemiş, yardımcıları
tarafından Outland'e taşınmıştı. O başarısızlığının yanında Lich King'i
durdurmak için antlaşma yaptığı şeytan lordu Kil'jaeden'in gazabından
korunmak için bir ordu toplamaya başlamıştı. Illidan'ın delirmesi doğru
kararlar vermesini engelliyordu, Sha'tar adı verilen Outland'in tehlike
dolu topraklarında güvenliği sağlamaya çalışan birliğin şehri
Shattrath'a saldırdı ve başarısız oldu. Oysa Kil'jaeden'in gazabından
korunmak yerine Shattrath’a gereksiz bir savaş açmıştı. Kendisine
gereken ordu için fel orc denilen kızıl tenli, gözlerini kan bürümüş bir
orc türü yaratmıştı. İlk ölüm şövalyesi olan Teron Gorefiend'i yanına
almıştı. Kael'thas ve Lady Vashj'in yakınlarında kaleler kurmasını
sağlamıştı. Bunların yanında zamanın akışını değiştirmeye çalışan kötü
niyetli bir ejder ırkına da karşı savaşıyorduk. Bütün Tehlikelerin
icabına baktıktan sonra sıra Illidan’a gelmişti. Kara Tapınak adındaki
yerden ordusunu yönetiyordu. Akama'nın Illidan'a ihanet ederek yanımıza
geçmesi ve Maiev'in de bizle birlikte savaşması onu yenmemizi
sağlamıştı. Tabi elimizden kaçan Kael'thas'ın, Kil'jaeden'ı Azeroth'a
getirmeye çalıştığını öğrendik. Kael’thas’ı tekrar yendikten ve kafasını
bedeninden ayırdıktan sonra Kil’jaeden’i durdurmak için haftalar boyu
yaptığımız saldırılar sayesinde onu geri göndermeyi başardık. İki yıl
içinde başarılanlar inanılmaz şeylerdi ama hala Lich King Arthas’ın
Buztacı Kalesi’nde hazırladığı planlar gözümüzden kaçmıştı ve yakında
kralın gazabı Azeroth’u tekrar tehdit edecekti.

Hikayeye göre oyun evreninin süresiyle iki yıl içerisinde yaşananlar
bunlardı ama şimdiye kadar karşılaştığımız her şeyden çok daha büyük bir
öfkeye ve güce sahip olan Lich King, en sonunda harekete geçmeyi karar
verdi.
World of Warcraft: Wrath of the Lich King incelemesi I3
Böyle garip durumlarla da karşılaşabiliyoruz


Büyünün kontrol altında tutulmasını sağlamakla görevli olan ejder
Malygos aklını tekrar kazanmasıyla birlikte Azeroth üzerinde büyü
kullanan herkese savaş açıyor. Archimonde tarafından yıkılan büyücü
şehri Dalaran uzun süre boyunca koruyucu bir kalkan içerisinde
onarılıyordu. Bir gün, büyük bir gürültüyle oturduğu yerden ayrılan
Dalaran, uçarak Northrend’da Malygos’a karşı saldırı için yerini aldı.
Lich King’in yanında bulunan Vrykul ırkı ise fazlasıyla başa bela bir
hale geliyor. Bir taurenın üç dört katı büyüklüğünde olan bu iri yarı,
çirkin barbarımsı ırkın binaları, gemileri vs. Vikinglerle tamamen
örtüşüyor. Sık sık karşımıza çıkacak olan Vrykul ırkı, titanlar
tarafından yaratıldıktan sonra çirkin ve zayıf oldukları gerekçesiyle
terk ediliyorlar ve kralları Ymiron, bütün çocuklarının öldürülmesini
emrediyor. Çocuklarını saklayanların güneye kaçarak ve değişim geçirerek
bir tür lanetin sonucunda insan ırkına dönüştüğü söylenir.
Nerubianlardan bahsetmemek olmaz tabi… Eski tanrılar Silithidler
sayesinde Azeroth’u kontrol altına almayı düşünüyorlardı. Bu böceğimsi
ırk, durmadan gelişirken trollerle olan savaşları sonunda ikiye bölündü.
Birisi Kalimdor’da bulunan Ahn’Qiraj’dan da tanıyacağımız Silithidler,
diğerleri ise Kuzeydeki nerubianlar. Lich King Ner’zhul Azerotha ilk
geldiğinde vebanın nerubianları etkilemediğini ve onun zihinsel gücünün
de etkisiz olduğunu anladı. Dreadlordların da yardımıyla durdurulamaz
bir undead ordusu sayesinde. Azjol’Nerub’u istila etti ve onların eski
kralı Anub’Arak’ı da kendine bağladı. Bunun sonucunda da undead
nerubianlar ortaya çıktı. Sağ kalanlar ise hala Lich King’den intikam
almak için uğraşmaktalar. Titanların etkileri de Northrend’de iyice
hissedilebilir durumda hatta dwarların Gezginler Loncası adlı araştırma
örgütü de onlarını kokusunu hissetmiş olacaklar ki adım başı onlara
rastlayabiliriz.
Northrend'daki İlk Gün

Borean Tundra ya da Howling Fjord bölgelerinin birinde oyuna
başlıyorsunuz. Alliance olarak; Stormwind’e eklenen ve oyuncuların işini
fazlasıyla kolaylaştıran liman’daki gemiden ve Menethil Limanı’ndaki
eskiden Darkshore’a giden geminin yerine gelen gemiden gidebilirsiniz.
Horde tarafındaysanız Undercity’nin önündeki yeni zeplin kulesi ve
Orgrimmar’dan kalkan zeplinle Northrend’e gidebilirsizin. Yeni gemi ve
zeplin tasarımları hoş olmuş, açıkçası zeplinleri Red Alert’taki
Sovyet’in sırıtan zeplinlerine(o zeplinlerin üzerindeki sinir bozucu
sırıtış ifadesi hala aklımdan çıkmaz) benzettim.

World of Warcraft: Wrath of the Lich King incelemesi I4
Dalaran Northrend'a gittikten sonra eskiden bulunduğu
bölgenin hali




Alliance olarak paladinimle Borean Tundra’da Northrend’a ilk
adımımı attım. Varian Wynn’ın onuruna yapılmış olan Valiance Keep’te
indim önümde asker olmak için gönüllü olanlardan bir kuyruk gördüm. O
kuyruğun ucunda bir görev vardı almak için gittiğimde kuyruktakilerin
bana “seni bizden daha üstün yapan ne, paladin?” dediklerini fark ettim.
Görevleri yaparken ilk fark ettiğim şey BC’deki gibi ilk görevden
itibaren önceki oyundaki rare kaliteden daha iyi ve epik kaliteye yakın
uncommon eşyaların çantalarımı doldurmasıydı. Birkaç görev yaptıktan
sonra LFG sistemine girip bir Utgarde grubuna girdim. Vrykul savaşçıları
ile dolu bu zindan açıkçası bana eğlenceli geldi; Hem gereğinden fazla
uzun değil hem de fazlaca gereksiz ayrıntıyı barındırmıyor. Zindanı
bitirince bana düşenler ve görev ödülleriyle birlikte dört parça rare
kalite eşya kazandım ki TK ya da SSC eşyaları olan birini oraların
eşyaları 75’e kadar rahat idare eder, eğer Black Temple, Zul’aman veya
Sunwell eşyaları varsa üzerinizde, onlar sizi WotLK raidlerinde bile
rahatlıkla idare edebilirler. BC’de level 60-70 arası eşyaların oyuncuyu
level 40 gibi göstermesi sıkıntı yaratıyordu. Artık eşyaların şekilleri
oyuncunun sinirini bozmayacak halde. Ama eşya şekilleri artık çok
çeşitli değil örneğin level 70-80 arası bir plate kullanıcısı sadece her
parça için üç değişik zırh şekline sahip olacak. Şikayetçi miyim? Tabi
ki değilim ama bütün epik zırhların ölüm şövalyesinin görev zincirini
bitirince sahip olduğu zırhın şeklinde olması biraz sıkıcı. Set
parçaları ise fena olmamış… en azından BC’deki gibi uçuk zırh şekilleri
yok. Zırhların verdikleri bonuslar vs. fazlasıyla tatmin edici örn.
35.000 cana sahip olan oyun sonu içerikle uğraşan tankları
görebilirsiniz. Retribution paladinlerin sonunda kendilerine gelmesi
paladinleri sevindirdi. Paladinlere yapılan bu değişiklik uzun süre
konuşuldu itiraz edildi. Protection paladinler ise tanklıkta zaten iyi
durumdayken daha da rahat hale geldiler üstüne sonraki yama yeni bir
taunt yeteneğinin geleceği de cabası… Demin taunt yeteneğini incelemiş
bulunuyorum; Özel animasyona sahip değil yani normal taunt gibi (/roar)
efektine sahip; 1 kutsal hasar verip düşmanı kendine çekiyor.
Hunterların pet sistemleri tamamen elden geçirildi. Bağlılık seviyeleri
ortadan kalktı yeteneklerin çoğu artık petlerin kendine özel yetenek
ağacından geliyor. Egzotik pet evcilleştirme yeteneği ile de hunterlar
core hound, jormungar, chimera vb.
evcilleştirebilecekler. Pet sisteminde şimdiye kadar yapılmış
değişiklikler hep canımı sıkmış olsa da bu seferki talent değişikliği
gerçekten hoşuma gitti. Warriora gelen Titan Grip yeteneği beklendiği
gibi çıkmadı.
Kralın Gazabı Neler Getirmiş?

Northrend’a girince uçan bineği kullanamamanın nedeni ise
Blizzard’ın bütün içeriği oyuncuların ilk günden görüp heyecanı
kaçırmasını engellemek için soğuk hava uçuş yeteneğini koyması ve uçuş
için druidlerin de bu yeteneği öğrenmesi gerekmekte. Level 77 olunca
çeşitli yerlerden 1000 altına bu yeteneği öğrenebilirsiniz.

Demin uçuştan bahsetmişken yeni bineklerden de bahsedeyim.
Archievementlardan, Northrend’daki satıcılardan alınabilinecek binekler
gayet başarılı bir şekilde modellenmiş. Token Sistemi sayesinde
biriktirdiğimiz tokenlerla ya da parayla bazen tanınmışlık da isteyen bu
bineklerden alabiliriz. Mesleklerle yapılanları da söylemeden
geçmeyeyim. Bunlar arasında çeşitli renklerdeki drakeler,
proto-drakeler, mamutlar ve daha değişik binekler de olabilir. Mamutlar
demişken çoklu taşıma yeteneği olan mamutun 20.000 altına mal olduğundan
bahsetmiş miydim? Kirin Tor tanınmışlığı sayesinde bu fiyatı düşürmek
mümkün (iyi ki de mümkün… 20.000!) Buradan anladığımız kadarıyla binek
eğitimi için değil artık binek için bu kadar para ödemek gerekecek,
genişleme paketleriyle ev sistemi koyup yüz bin altın isterlerse şaşmam.
Mühendislik ile motor yapmak mümkün, terzilik ile de uçan halı
yapılabilir.

Evcil hayvan çılgınlığı burada da devam ediyor sayın seyirciler! Tavşan,
yürüyen bal kabağı, uçan sadist denizanası yavrusu derken bir de bunlar
için besin maddeleri temizleme araçları ve taşma satan bir satıcı
çıktı. Yeteri kadar hayvan biriktirene de ödül olarak ekstra pet
veriliyor(binekler ve tabardlar için de bu durum geçerli). Tabardlar
artık öyle durmayacaklar 80 olunca bir zindanda hangi tarafın tabardını
takarsak oranın tanınmışlığını kazanıyoruz. Bu tabardları almak için o
taraf ile friendly olmak yetiyor artık. Bu tabard veren dört taraftan
birisi Kara Kılıç Şövalyeleriyle görev zincirini bitiren ölüm
şövalyeleri friendly olacak. Uçan şehir Dalaran’a gitmek için şehrin
ortasında portal için haykırmamak için şunlar yapılabilinir; Mageler
71’de oraya ışınlanabilir ve 74’de portal açabilir, 74 olan herkes görev
ile oraya geçebilir, 77 olunca uçarak geçilebilinir… ya da boş verin
bir mageden portal açmasını isteyin. Ayrıca 70 olan kişiler Dalaran’da
iken Violet Stand kristallerini aktif edebilir.

World of Warcraft: Wrath of the Lich King incelemesi I5
Lich King, Ebon Hold'da ölüm şövalyesi görevlerini
verirken




Mamuuuuğğğt! 20.000 altına mamut hayvancuğunu almak istiyorsanız
para kazanmanın eskisi kadar zor olmadığını belirtmek isterim.
Mesleklere önem verirseniz hızlıca para kazanabilirsiniz. Eski günlük
görevlerden medet ummayın zira artık daha az para veriyorlar. Yakında
WotLK için günlük görevler eklenecektir. Üreticilikle uğraşmak
istemiyorsanız iki mesleği de toplayıcılık olarak alabilirsiniz.
Aşçılık, balıkçılığı da ihmal etmeyin. İyileştirme yeteneği olan bir
sınıf olsanız da ilkyardımı gözden çıkarmayın zaten iki-üç saatte Grand
Master olabileceğiniz bir meslek kendileri. Yeni meslek olan inscription
sayesinde parşömenler ve glyphler(kabartmalar) yapılabilir. 3 minör 3
majör glyph var ve bunlar açık artırmadan alınabilir. Genellikle savaşta
pet etkileri olmasa da majörlerden daha pahalıya bulunan minör
glyphleri de göz ardı etmeseniz iyi olur. Demirci olduğum için beni en
çok sevindiren şey zırhıma soket ekleyebilmem oldu. Titansteel’i rafine
etmek için soğuma süresi olduğundan yüksek fiyatlarla (200-300 altın)
yapılabilinir. Enchanterlar ise enchantlarını parşömenlere çevirip açık
artırmada satabilirler. Demek istediğim WotLK’in gelmesiyle piyasa
canlandı denebilir.

Epik Olta: Tuskarr adı verilen fok benzeri ırk nötr ırk ise oyunda
birçok yerde karşımıza çıkmakta. Kaplumbağalarla fazlasıyla içli
dışlılar. Çeşitli yerlere kaplumbağa gemilerinin üzerinde seyahat
edebiliriz. Tuskarrların görevlerini yaparak onların reputationlarını
kazanabilir ve exalted olunca da epik olta (!) ve evcil hayvan olarak
penguen kazanabilirsiniz. Taunka denen beyaz boğalar da taurenların
kuzenleri oluyorlar. Sadece erkek Taunkaların tipleri değişik onun
haricinde sesleri vs. her şeyleri aynı.

Dalaran: Unutmadan şunu da söyleyeyim; Warcraft’ın kitaplarını
okuduysanız Rhonin’i ve onun eşi Vereesa Wildrunner’ı (evet, Sylvanas’ın
kardeşi) bilirsiniz. Kirin Tor tarafından zamanında dışlanan büyücü,
şimdilerde Kirin Tor’un başında geliyor. Dalaran’da üç taraf var biri
Alliance’a bağlı ve bölgelerine sadece Alliance oyuncularının
girebileceği Silver Covenant ve Horde’a bağlı olan Sunreavers ve tahmin
edebileceğiniz gibi Kirin Tor var. Şehirde birçok yere giden portallar
var; Başta başkentlere olmak üzere Shattrath, Zamanın Mağaraları,
Wintergrasp, savaş alanları ve Crystalsong Ormanı’na giden portallar.
İki karşıt taraf (Scryers ve Aldor) şehirlerde yok peki bunlar nerede
diyorsanız sizi şöyle alalım. Bu arada belirteyim; geçenlerde Warcraft
kitaplarının yenisi çıktı ve bildiğim kadarıyla olayların WoW’da
gördüğümüz olaylarda yakından ilişkisi var.

Karşı Taraflar: Murloca benzeyen Gorlok ırkından olan Oracles ve
kunduzumsu(yok artık) Wolwar ırkına mensup Frenzyheart Tribe arasında
bir çatışma var ve bu taraflar sürekli birbirlerine karşı saldırılar
düzenliyorlar. Birini seçerseniz diğeri size düşman oluyor. Farklarına
gelirsek ödülleri şunlar; Oracles en yüksek tanınmışlıkta kritik şansını
yükselten ve xp, honor veren bir düşman öldürünce mana, rage, rp,
enerji dolduran bir trinket veriyor ayrıca eğlencelik olarak 7 gün
sakladıktan sonra pet ya da epic binek verebilen bir yumurta veriyorlar.
Frenzyheart Tribe ise saldırı hızını artıran(haste rating) ve xp ve ya
honor veren bir şey öldürünce daha fazla damage vermenizi sağlıyor
verdikleri kutuyu da 7 gün saklayınca potion ya da kullananı beş dakika
boyunca wolwara dönüştüren bir parça veriyorlar.

Ölüm Şövalyesi (spoiler içerebilir)
World of Warcraft: Wrath of the Lich King incelemesi I6
Sylvanas'ı Forsakenların başkenti Undercity'de
öldürdüğümü belirten Archievement




Bir zamanlar kendi milletleri için ön saflarda savaşırken
canlarını yitirmiş, Lich King tarafından diriltildiklerinde ise
çevresindeki her şeye ölüm tattırmayı amaçlayan bir açlığa sahip olan,
rün kılıçlarını ustalıkla kullanan ve nekromensırlık sanatı hakkında
uzmanlık sahibi olan bu ölüm şövalyeleri Azeroth’a tekrar ölümü getirmek
için vebanın hüküm sürdüğü bölgelere dönüyorlar. En başta kendimizi
Dehşetli Kale Acherus’da buluyoruz. Üzerimizde uncommon bir zırh var.
Gidip Lich King’le konuşup ilk görevimizi yapıyoruz. Baron Rivendare
dahil tanıdığımız kişileri görüyoruz ve bir anda Morgraine’ın ikinci
oğlunu görüyoruz… Darion Morgraine, üstelik sırtında da Ashbringer’ı
taşıyor. Onla konuştuktan sonra aşağı iniş yapıyoruz ve tekrar tekrar
yapmak istenecek o görevlere başlıyoruz. Dürüst olmak gerekirse gördüğüm
en eğlenceli görev zinciri buydu, görevleri yaptıktan sonra çevrenin
nasıl değiştiğini görüyoruz. İnsanları bizi görünce nasıl tepki
verdiklerini ya da olayların sonucunda nasıl isyan ettiklerini uzaktan
izliyoruz. Lich King’in görev metinlerinin tamamen seslendirildiğini ve
son görevin tamamen seslendirilmiş olduğunu gördükten sonra Outland’in
ne kadar sıkıcı geldiğini düşünmeye başladım.
Knights of the Ebon Blade: (spoiler başlangıç) Son görevde Gümüş Şafak
Şövalyelere resmen dalıyoruz binlerce Scourge savaşçısına karşın
yüzlerle ifade edebilecek şövalyeler savaşıyor ve en sonunda Tirion
Fording, Darion’u etkisiz kılıyor. O sırada Aleaxdros Morgraine ile
oğlunun bir anısı beliriyor bir anda Lich King ortada beliriyor ve
ortalığı karıştırıyor. Lich King’e karşı hamle yapan Darion’un yere
serilmesiyle birlikte Ashbringer’ı tirion’a fırlatıyor ve o sırada
inanılmaz bir olaya tanık oluyoruz; Ashbringer’ın laneti kalkıyor ve
Tirion, Lich King’e Ashbringer’ın gerçek gücü ile vurmasıyla birlikte
Lich King ağır bir yara alıyor ve oradan kaçıyor. Tirion tam o sırada
Gümüş El Şövalyeleri ile Gümüş Şafak Şövalyelerini birleştiğini ve Gümüş
Ordunun doğduğunu ilan ediyor. Ondan sonra Darion’dan Varian Vynn’e
barış metnini yollama emri geliyor ve Stormwind’e gidiyoruz. Kaleye
Doğru ilerlerken çürük sebzeler ayakkabılar fırlatıyor çevreden ve
bağrışma sesleri duyuluyor. Kaleye vardığımızda metni Kral Varian Wynn’e
verdikten sonra Kara Kılıç Şövalyelerinin artık Alliance’a dost
olduğunu ve Scourge’a karşı resmen bir savaş başladığını ilan ediyor.
(spoiler bitiş)

Sınıf Mekanikleri: Ölüm Şövalyesinin oyun mekaniklerini
incelersek on saniyede dolen ve yetenekler tarafından kullanılan ikişer
tane üç farklı rünün toplamda altısının çeşitli yetenekler tarafından
ayrı ayrı kullanıldığını görürüz. Bunlar Frost, Blood ve Unholy. Bir de
yeteneklerle arasıra bazı rünler ölüm rününe dönüşebilir ve bu rün,
bütün hepsinin yerine kullanılabilir. Yeteneklerimizi kullandıkça runic
power (rp) kazanıyoruz. Ölüm Şövalyesinin bazı yetenekleri rp kullanır
ve diğer yeteneklerden daha farklı artılar sağlarlar.

Yetenekler: Yeteneklerinin diğer sınıflardan ayrılmasını sağlayan
bir diğer özellik ise önemli yeteneklerin düşmana bulaştırılan
hastalıkların sayısına göre çalışması. O sayı arttıkça hastalık isteyen
yetenekler de daha fazla hasar verecektir. Ölüm Şövalyesinin bazı
yetenekleri onu ve hizmetkarını iyileştirebilmektedir. Hizmetkar dediğim
ghoul denen zombimsi yaratık. Oluyor. Unholy yetenek ağacında ilerlenir
ise ghoulün kendine ait ismi oluyor kontrolünü biz yönetebiliyoruz ve
iki dakika yerine sınırsız süre yaşıyor. Ayrıca Unholy yetenek ağacında
ilerleyen ölüm şövalyesi öldükten sonra ghoul olarak 45 sn yaşıyor.
Blood ağacında ise Bloodworm denilen özellik çok dengesiz olsa da çok
işe yarıyor. O ağaçtaki puanlar ölüm şövalyesinin hasarını ciddi bir
şekilde artırıyor. Frost ağacı ise çift ya da iki elle tanklık yapmayı
sağlıyor.

Warriorun duruşlarına(stance) benzeyen varoluş(presence) sistemi ölüm
şövalyesinin çatışma sırasında rol değiştirmesini sağlayabiliyor ve
inanın ki bu üç presence karakterin gücünü fazlasıyla değişik biçimde
etkiliyor.

Blood, hasarı artırıyor ve hasara bağlı olarak canının bir kısmını
iyileştiriyor.


Frost, zırhı artırıp düşman üzerindeki dikkat çekme yeteneğini
güçlendiriyor.


Unholy, saldırı hızını daha da hızlandırıp yeteneklerin soğuma süresini
düşürüyor.

Death Grip yeteneği ise çok işe yarıyor; düşmanı bir mesafeden kendine
çekiyor ya da Path of Frost su üstünde tüm partinin yürüyebilmesini ve
binek kullanmasını sağlıyor. Army of the Dead ise bir ghoul ordusu
ışınlayarak düşmana korku salar, Horn of Winter ise Strength ve
Agility’i level 75’den itibaren 155 artırır. Death Gate sadece ölüm
şövalyelerinin gidebileceği Acherus’a istediği zaman götürebilir. Orada
tamir, rün işlemeciliği yapılabilinir ve eğitim alınabilinir.



Rün İşlemeciliği: Enchantler gibi çalışıp onlarla aynı silaha
yapılamayacak ve silah soulbound değilse bile üzerine yapıldığında gri
kalite silahı bile soulbound yapar. O yüzden bazı akıllıların bedava
enchant yapıp açık artırmaya çok daha pahalıya silahı koyması
engellenir. Ayrı bir meslek gibi gelmekle beraber level atladıkça
yenileri öğrenilebilinir. Sladırıyı engelleme şansı vb. ekleyebilir. Şimdilik en iyisi Fallen
Crusader olarak bilinir ve level 70’de öğrenilir. Strength’i 15 sn.
boyunca %30 yükseltebilir ve ölüm şövalyesini %3 oranında
iyileştirebilir. Runeforge’da yapılması gerekir ve runeforge sadece
Acherus ve Shadow Vault’ta bulunur.

En azından yeni bir kahraman sınıf eklenene kadar ölüm şövalyesi türünün
tek örneği olacak ve bunun sonucu olarak da uzun bir süre bol bol ölüm
şövalyesi göreceğiz. Herkes yeni bir sınıfı ve o sınıfın getirdiklerini
merak edeceği için neredeyse her hesapta bir ölüm şövalyesi olacaktır.


Diğer Yenilikler


Phasing:
Burada çeşitli görev vb.
yollarla bir görevi yaptıktan sonra diğer karakterlere görünmez olan
bir şeyi biz görebiliyoruz, bir kabı açılıyor ya da bazı şeyleri artık
göremiyoruz… Örnek vermek gerekirse Battle for Undercity görevini
yapanlar Varimathras ve Putress’i bir daha göremeyecekler ayrıca görevin
başka basamaklarındaki oyuncular birbirlerini göremezler.

Gölgeler ve Grafikler: İlk seviyesinde alıştığımız yuvarlak
şekildeki saçma gölgeler, ikinci seviyede karakterlerin ve npc’lerin
dinamik gölgeleri üç ve dörtte ise çevredeki bina karakter vs. dinamik
gölgeleri olur. Beşinci seviye düzgün çalışmaz siyah ekran olunun
kilitlenmesi gibi sonuçlara neden olabilir, henüz test aşamasında.
Grafiklere değinecek olursam pek bir gelişme olmadığını ama bazı büyü
efektlerinin değiştiğini ve Northrend’ın diğer bölgelere nazaran daha
iyi göründüğünü belirtmeden geçemeyeceğim. Her ne kadar kesin bir bilgi
olmasa da grafik hakkında ileride bazı eklentiler yapılabilineceği
söylenmekte.

Arena Yenilikleri: Kendilerine has dinamikleri olan Orgrimmar ve
Dalaran Arenaları eklendi ve ileride izleyici sitemi eklenmesi muhtemel.
Tabi ölüm şövalyelerinin gelmesi ve paladinlerin de artık PvP’a daha da
elverişli hale gelmesi olayların yüzünü biraz da olsa değiştirmiş gibi
gözüküyor.

Kuşatma Araçları: Bu araçlar Lake Wintergrasp ve Strand of the
Ancients’da bulunur. Battlefield serisindeki gibi araçların farklı
özellikleri vardı kimi tek kullanıcılıdır ama hızlıdır, kimi pilot ve
makineli kullanıcısına sahiptir, Kiminde kullanıcının kontrolü tamdır
yolcular saldırıya açıktır…

Estetik Ameliyatı: Gerçek parayla isim değiştirme özelliğinden
sonra da geçenlerde karakterimizin yüzünü ve cinsiyetini gerçek para ile
değiştirme özelliği getirildi. Tabi karakterimin suratını ya da
cinsiyetini her ne kadar değiştirmek istemesem de bazı arkadaşlarımın bu
yeniliğin gelmesine sevindiklerini gördüm.


Değinmek istediğim son şeyler...

Bu arada belirtmek isterim ki oyun içerisindeki tüm raid ve zindan
içeriği bitirilmiş durumda ve WoW hakkındaki gelişmeleri yakından takip
edenler bilir ki Ensidia isimli lonca tüm içeriği level 80’e ulaşır
ulaşmaz temizledi. BC öncesinde raid zindanlarını bitirebilmek haftalar
alabilirken bu süre BC ile düştü ve WotLK ile normal zindanlar kadar
rahat bitebilir hale geldi. Bu konudan pek de hoşnut olduğum söylenemez
çünkü raidlerin kendine has bir zorluğu olması her zaman daha iyiydi ve
oyuncular raidler için gerçekten büyük bir uğraş gösteriyorlardı. Tabi
bu durum benim her ne kadar hoşuma gitmese de raid içeriğini görme şansı
olmayanların raidlere girebilmesini sağladı ve bildiğiniz gibi geçen ek
pakette eklenen “heroic” seviye zindanlar raidlere de gelmiş
durumdalar. 10 ve 25 kişilik türleri var ve haliyle 25 kişilikler 10
kişiliklere göre daha zor olmakla beraber raid sonunda 25 kişiliklerde
oyuncuların eline geçen eşyalar daha kaliteli olabiliyor. Archievement
sisteminin de gelmesiyle birlikte zindanlar ve raid zindanlarını
bitirenlere binek ödülü veriliyor tabi bu da grup arama kanallarında
sadece archievement için zindanlara gitmek için mesaj atanlara rastlamak
alışılır bir şey oldu. Tabi eski zindanlara ve içeriğe olan ilgi bu
sistem sayesinde arttı ve yirmi kişilik ve level 80’lerle dolu bir
grubun kolayca katledilmesine rağmen o archievementa ulaşmak için
saatlerce uğraşan o grubu izlemek gerçekten unutulmayacak bir macera
olabiliyor. İzlemek derken tüm uyarılara rağmen kendilerine güvenip,
uyarıları dikkate almayan grubun suçu büyük oluyor. Zamanın
Mağaraları’ndaki yeni zindan olan Eski Stratholme, bize Arthas’ın
yanında Warcraft III’ten aşina olduğumuz “The Culling” bölümünü tekrar
yaşama daha doğrusu zamanda geri giderek Infinite Dragonflight adı
verilen ve amaçları belirli olmayan ve geçmişi değiştirmeye çalışan bir
ejder türüne karşı savaşarak olayları tekrar düzene sokma şansı veriyor.
Bu da Infinite Dragonflight’ın başımıza daha çok bela açacağını
gösteriyor.

Archievement demişken de bu konudaki fikrimi söylememde fayda var;
Açıkçası uzun zamandır eklenmesi gereken bu sistemin oyuna başarılı bir
şekilde entegre edilmesi hoşuma gitti… Tabi hala bu yeniliği
sindiremeyenler de var. Açıkçası oyun boyunca başardıklarımı kaydeden
bir sistem olması hiç de kötü bir yenilik değil. Ayrıca bazılarının da
ödüllü olması da işe renk katıyor. Bazen eğlencelik archievementlara da
rastlayabiliyoruz… Örneğin karşı taraftaki öldürülen oyuncuyu
kucaklayarak (/hug komutu) “Make love, not Warcraft” (South Park’ın
WoW’u eleştiren ünlü bölümünün ismi oluyor kendileri) archievementını
kazanıyoruz ve kazandığımız archievement, bulunduğumuz raid ya da gruba,
loncamıza ve çevredekilere duyuruluyor. Bir de “Feats of Strength”
denilen geçmişte alabildiğimiz ve artık alınması mümkün olmayan ya da
sunucuda sadece tek kişinin erişebildiği archievementlar var. Bunlara
örnek vermek gerekirse geçenlerde WoW’un 4.yılı nedeniyle belirtilen
süreye kadar oyuna girenlere verilen Blizzard Ayısı’nı vermişti ve o
ayıyı edinenler ayının Feat of Strength’ini kazanmıştı. Karşı tarafın
liderlerini öldürene siyah ayı bineği veren archievement nedenleriyle
tarafların sık sık toplanıp karşı tarafın başkentlerine saldırıp onların
liderini öldürmesi alışıldık bir tablo oldu. Hatta bir aralar bu
archievement olayını abartıp Alliance tarafından olmama rağmen
Orgrimmar’a girip oranın zindanını bitirdim üstüne yetmezmiş gibi
oradaki balıkçılık archievementlarını da topladım.

PvP konusunda çok da sağlam yenilikler olduğunu söyleyemeyecek olsam da
yeni gelen savaş araçları da ileride çıkacak olan yamalar ile daha da
oturmuş hale gelecekler diye umuyorum. Savaş araçlarıyla bir kaleye
saldırılması ve oranın savunulması hoş bir sistem olmuş ve ayrıca savaş
alanlarından kazandığımız token’ları buradan da kazanabildiğimizi
belirtmek isterim. Wintergrasp kalesini elinde tutan tarafında Vault of
Archaon adındaki raid zindanına ulaşabildiğini eklemek isterim. Zindanda
tek boss var ve bitirilmesi de çok kolay. Heroic modunda da mamut
düşmesi olasılığı olduğunu da belirtmek isterim.

Tokenların, binek ve evcil hayvanların artık çantalarımızdan kalkıp ayrı
yerlere gitmeleri de fazlasıyla iyi olmuş. Çünkü eskiden yeni binek,
evcil hayvan alacağımızda ve ya tokenları toplarken tereddüt ederdik ve
zaten onların kapladığı yer fazlasıyla canımızı sıkardı(ah bir de görev
eşyaları da ayrı yere gitse). Bu binek, token ıvır zıvırının ayrı yere
gitmesi ben de dahil olmak üzere tüm oyuncuları mutlu etti. Hatta geç
bile kalınmış olsa da artık onları sırtımızda taşımak zorunda
olmayacağız.

İlk eklentide yapılan hatalar her ne kadar tekrar edilmemiş ve eli yüzü
düzgün bir eklenti paketi yapılmış olsa da raid içeriğinin kolay oluşu
ve PvP konusunda biraz zayıf kalması hoşuma gitmedi ama geri kalan
özelliklerini ve getirdiklerini düşünecek olursak bu oyun bir harika
diyebilirim. Bu eksiklerine rağmen hala en iyi oyunu olduğunu bize
tekrar kanıtlamayı başardı.

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz