Yesilim
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Yesilim


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

Metin2 Tam Ninja Geliştirme Klavuzu

2 posters

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1Metin2 Tam Ninja Geliştirme Klavuzu Empty Metin2 Tam Ninja Geliştirme Klavuzu C.tesi Haz. 26, 2010 8:03 pm

Delicoskun

Delicoskun
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye

Ninjalar:

Benim şimdi anlatacaklarıma harfi harfine uyarsanız gerçekten güzel bir karakteriniz olur.

İlk önce statü puanlarına geçelim…
2 dex – 1 vit şenlinde gidin diyor herkes. Fakat ben bu taktiği yanlış buluyorum. Aslında stillini doğru fakat ezbere yönelişini yanlış buluyorum. Benim önerdiğim taktik şöyle: ilk önce 2 dex – 1 vit deneyin. Ve kendi seviyenizdeki canavarların yanına gidin. Kesmeye başlayın. Eyer hissedilebilecek bir şekilde can alıyorsa ve çok kırmızı iksir harcıyorsak vit eksik demektir. Biraz daha fazla vit basmanız gerekir. Fakat atak yapamıyorsanız hemen dex puanlarınızı biraz daha yükseltin derim. Bunu böyle sürdürün. Bir zaman sonra dex full olacaktır. O zaman ise str puanlarımıza ufaktan başlamamız gerekir. 2 vit – 1 str gidin. Ezbere gitmek burada da hata yaratır. Fakat vit fazla beklemeye gelmez full olmak ister biran önce. Sizde öyle yapın. Zaten dex ile vit full derecesine gelince işiniz daha da kolaylaşıyor. Karakteriniz yenilmez bir ninjaya dönüşüyor. Tabi itemleriniz de burada çok önemli. İki önemli şeyi yani dex ve vit puanlarınızı full yapınca sadece str verin. Sonrasını zaten getirirsiniz.

Skill durumuna geçmeden önce, skill master zamanından biraz bahsetmeliyim.
Herkesin master zamanını, hangi levelde olacağını bilmesi gerek.
Hesaplaması aslında kolay. Aralarındaki örüntüyü bulmamız gerek.
Master yapacağımız skille yoğunlaşarak diğerlerine sadece 1’er puan verdiğimiz zaman master zamanları şöyle olur:

1. Master: Max. 25, min. 22 levelleri arasında gerçekleşir.

2. Master: Max. 44, min. 38 levelleri arasında gerçekleşir.

3. Master: Max. 63, min. 54 levelleri arasında gerçekleşir.

4. Master: Max. 82, min. 70 levelleri arasında gerçekleşir.

5. Master: Max. 101, min. 86 levelleri arasında gerçekleşir.

Master zamanını öğrendiğimize göre şimdi skill master sırasına geçelim…
İlk önce hepsine 1’er puan verin.
En iyi atak yapabileceğiniz skill 3 tane vardır. Bunlar; Bıçak çevirme, Suikast ve Hızlı saldırıdır. Aslında ilk 2 master sırası önemli değildir çünkü 2 masterı kolayca açabiliriz. Tabi herkesin bir görüşü vardır. Bence ilk önce “SUİKAST” skilline yönelmemiz gerekir. 2. olarak bıcak cevirme master haline getirebilirsiniz. İlk başta da söylediğim gibi Bıçak çevirme, Suikast ve Hızlı saldırı ilk önce master haline getirilecek 3 skilldir. Geriye sadece Hızlı saldırı kalıyor. Ve sizde onu master yapın. Sonra da sırasıyla zehirli bulut ve kamuflaja yönelebilirsiniz.

Çoğu istatistikleri öğrendiğimize göre şimdide silah ve item seçimlerine geçelim. Herkesin dilinde şu soru var; “Bıçak mı? Kılıç mı? “
Ve herkes fark etmez diyor. Ben size şöyle açıklamak isterim: bıçaklar, kılıçlara göre 2-3 kat daha hızlıdır. Bunun için ninjalar bıçak kullanırsa daha karlı olurlar. İlk 30 levele kadar kılıç kullana bilirler. Çünkü 30 levele kadar fazla etkileri yoktur ninjaların. Fakat 30 levelden sonra kesinlikle bir siyah yaprak hançer almalıdırlar. Birde içinde savaşçıdan koruyan taş ve ölümcül darbe taşı varsa yüksek levellere kadar bu silahı kullanabilir. Peki ne zaman bu silahı bırakacağız? Diye soranlar için hemen cevap vereyim. Bakın iki silahı yan yana getirin. Bir siyah yaprak hançer ve birde ondan yüksek level olan silah. Bir ona bakı bir de ona. Diğer silah siyah yaprak hançerin atağını, özelliklerini vs. vs. 2-3 kat geçiyorsa demek ki siyah yaprak hançerin ömrü bitmiştir. Hemen diğer silaha yönelin. Fakat benim tavsiyem siyah yaprak hançeri kolay kolay bırakmayın. Diğer itemlere gelecek olursak biliyorsunuz ki ninja için dex çok önemli dex demek el becerisi, çeviklik demektir. Sizce bulabildiğiniz kadar çeviklik veren itemler ve eşyalar giymeye çalışın.


Ok Becerili (Yaylı) Ninja kimdir?


Okçu, olaganüstü hasar vermeye kendini adamış ninjadır (suikastçidir). Bu, hedefiniz çok uzakta iken size gerçek dışı gibi gelebilir, fakat asıl olan şudur ki, rakibe/düşmana ne kadar çok yaklaşırsanız, bu oranda yüksek hasar verebilirsiniz. Okçular alışıldık bir sınıf degildirler. Bir okçuyu egitmek çok emek, zaman ve sabır şsteyen bir iştir ve eger bu işe kendinizi adamaz iseniz, kesinlikle iyi bir okçu ortaya çıkaramazsınız. Bir yaratıga bir ok ile vurabildiginiz sürece, daha yavaş deneyim kazanacaksınız. Ve bir yaratıgı yenmenin tek yolu zehir ok yeteneginiizin gelistirilmesidir.


Neden Okçu Ninjayı seçesiniz?

Herşeyden önce oynamak için son derece eglenceli bir sınıftır. Yüksek hasarı verdigi için pvp için çok iyidir. Okçular bu oyun içinde en yüksek hasarı verebilen sınıftır. Ayrıca çok iyi bir destek sınıfıdır (savaşlar ve Lonca savaşlarında), çünkü lonca üyelerine veya takım üyelerine son derece etkili olarak yardımcı olabilecektir. Takım oluşturmak için çok aranan bir karakter türü olacaksınız, çünkü bir çok yaratıgın aklını çelebilirsiniz ve o yaratıkları takıma çekebilirsiniz.


Okçunun Becerileri Nelerdir?

Tekrarlanan Atış: Bu beceri size, hedefe dogru aynı anda bir çok ok atışı yapmanıza imkan verecektir. Belirtilen hasar, tek bir ok ile yapabileceginiz hasar miktarı olmayıp, tüm okların birlikte verecekleri hasara işarettir. Bu beceri pvp için iyidir ve büyük yaratıkları öldürmek için yararlıdır. Bu beceriyi kullanma aralıgı çok uzun degildir (15 saniye), dolayısıyla bu beceriyi sıkça kullanmanız söz konusu olabilecektir.

Ateşli Ok: Okunuz ateşlenecek ve rakibe saplanacaktır. Vurulan rakip etrafında küçük bir etki alanı oluşturacak ve onu çevreleyen diger düşmanlar da oktan daha küçük derecede etkilenecektir. Bu büyü 180 derecelik bir alan açıgı için etkili olabilmektedir. Bu beceriyi kullanma aralıgı biraz daha fazladır (25 saniye), fakat buna degerdir.

Zehirli Ok: Okunuz zehir ile vuracaktır ve etrafınızdaki rakipleri etkileyecektir. Bu, ateşli oktan daha geniş bir alanı etkisi altına almaktadır, fakat daha az hasara sebebiyet vermektedir. Bu büyünün en büyük özelligi, düşmanı yere devirebilen tek yetenek oluşudur. Bu size, iksir almak için zaman kazandırmaktadır. Bu beceriyi kullanma aralıgı ateşli ok ile aynıdır (25 saniye).

Ok Yagmuru: Ok yagmuru, birden fazla oku birden fazla düşman üzerine fırlatmaktır. Bu becerinin verdigi hasar oldukça büyüktür, falkat maalesef kontrol edilebilir degildir. Farklı yaratık gruplarına bu yetenegi kullanarak ok fırlatabilirsiniz, fakat yine de çok kısa bir süre içinde o grup yaratık tarafından kendinizi çevrelenmiş bulacaksınız. 1inci Seviyede 2 ok fırlatabileceksiniz. M5 Seviyesinde veya o civarda 7 ok fırlatabileceksiniz. Bu beceri çok kullanışlı olmamakla birlikte, yine de yaratıkları kendinize veya grubunuza dogru çekmek için yararlıdır. Bu yetengi kullanabilme aralıgı diger yeteneklere oranla daha düşüktür. (12 saniye).

Hafif Adım: Bu beceri size yürüme hızı ve güzel bir görüntü efekti saglamaktadır. Fakat bu becerinin puanları deger mi? Bu sorunun cevabı tamamen size kalmış, çünkü hızlı koşmayı, fazla hasara tercih etmeniz gerekecektir.


Olagan Ok Becerili Ninja için Beceri Gelişimi

Hafif adım dışındaki tüm becerilere birer puan verebilrisiniz. Tabi ki hafif adım becerisine de puan verebilirsiniz, fakat bu kılavuzu hazırlayanın önerisi aksi yöndedir.

Yaratık öldürme gelişimi: MAX (azami) ateşli ok ilk önce, bununla inanılmaz derecede hasar verebilirsiniz. Azami zehirli ok ikinci sırada. Bunun amacı düşmanı şaşırtma becerinizin geliştirilmesi ile fazla hasar oluşumunu saglamaktır. Daha sonra azami tekrarlanan atış, ve böylece bir yaratıgı hızlıca öldürme imkanına sahip olacaksınız. Ayrıca bu beceriyi pvp'de sıkça kullanabileceksiniz.

Ateşli Ok > Zehirli Ok > Tekrarlanan Vuruş

Pvp gelişimi: MAX ateşli ok ilk başta, daha sonra tekrarlanan atış ve en sonunda da zehirli ok. Olaganüstü hasar verip, tekrarlanan vuruş ile daha hızlı vuruş yapabileceksiniz. Zehirli ok, 1 puanda dahi tutulabilir, sadece düşmanı şaşırtmak için kullanılabilir (düşmanı zehirlemek çok da etkili bir yöntem olmayacak) ve onun yerine hafif adım becerisi seçilebilecektir. Bu yolla düşmanlarınızdan kaçabileceksiniz de.

Ateşli Ok > Tekrarlanan Atış > Zehirli Ok/Hafif Adım

Alternatif Gelişim: Bazı oyuncular karışık vuruş tekniklerini karıştırmak isteyebilirler. Eger bunu yapan olur ise, bana PM ile ulaşsın, gereken bilgileri bu kılavuza ekleriz.

Olagan Ok Becerili Ninja için Stat Gelişimi

Stat puanları hakkında kısa bilgi:

STR: Hasarı yükseltmektedir, yayınızla birlikte çalışmaktadır.
DEX: Hem hasar, hem de kaçma oranınızı yükseltmektedir. Bunlar da savunmanızı etkilemektedir
CON: Savunmanızı ve yaşam puanlarınızı arttırmaktadır.
INT: büyü puanlarınızı yükseltmektedir, büyü hasarı ve büyü savunmayı yükseltmektedir.
DR: Hasara dayanıklılık. Bu savunmayı etkilemektedir. Bunun hakkında çok fazla bilgi olmamasına ragmen, vuruş yaptıgınız zaman hasarın düştügünü göreceksiniz. Fakat bu, karakterinizin düşman saldırılarından kaçabilecek nitelikte kılmaz.


max dex > max str > max con. İlk başlarda bu formülü kullanarak daha az hasar alacak ve yaşamak için biraz savunma kazanacaksınız. Çok fazla ölmeyeceksiniz, fakat karşı tarafa da, str basmaya başlamadan, çok fazla hasar veremeyeceksiniz. Beceri hasarınız düzenli saldırılarda hasar yoklugunu kompanse edecektir.

max str > max dex > max con. İnanılmaz hasar vereceksiniz, başlangıçta bile! Fakat biraz dex verene kadar hiç savunmanız olmayacak. Bu bastıgınız dex de size sadece sınırlı bir savunma saglayacaktır. Bu gelişim türü, ilgili oyuncunun pahalı ve yüksek + lı korunma eşyaları alabilecek kadar zengin olması halinde önerilmektedir.

2 dex / 1 con > dex maksimuma getirildikten sonra, max str > str maksimuma getirildikten sonra, max con. Bu en güvenli gelişim gibi görünmektedir. Başlarda çok fazla con'a ihtiyaç duymazsınız, çünkü hasarınız büyük ölçüde zarar görecektir. Hasarınız, dex'n azamiye getirilmesine kadar sınırlı olacaktır.

2 str / 1 con > str maksimuma getirildikten sonra, max dex > dex maksimuma getirildikten sonra, max con. Önceki gelişime oranla daha yüksek hasar.

Başlarda con'a ihtiyaç duyulup duyulmadıgı konusunda ciddi tartışmalar söz konusudur. Bu klavuzu hazırlayana göre, ilk başlarda con'a ihtiyaç yoktur, çünkü azami dex gelişimi kullanıldıktan sonra yaşamda kalabilmek için bazı iksirlerin tüketilmesi gerekiyor. Fakat sonuçta + hayat puanları söz konusudur ve bu da saglık eksikligini gideriyor. Daha sonraki aşamalarda con bir zorunluluktur.

Eşyalar/Donanım

Donanımınız çok önemlidir. Özellikle pvp için. İlk başlarda donanımınızı +4 seviyesine gitirin, bu genelde çok iş görür ve çok da fazla para gerektirmez. Daha sonraki aşamalarda, ne kadar çok + eklerseniz ve ne kadar çok hayat puanı bonusu eklerseniz, o kadar iyidir. Bir ok becerili ninja + str'ye +dex'e ihtiyaç duydugundan daha fazla ihtiyaç duymaktadır. Hasara ihtiyacınız vardır, çünkü bu sizin en güçlü noktanızdır. Üstünde durmanız gereken eşyalar:


* Abanoz küpe +7 veya daha fazla. Bunlar yüksek g ç ve yüksek saglıkla ihtiyaç duydugunuz eşyalardır.
* Boynuz yayı +7 veya daha yüksek.
* Hayat puanı bonusu olan silahlar. Bunlar savaşçının eşyaları kadar pahalı degildir. Bu silahları en azından +4 yapın.
* Hasar becerisinin zamanını azaltan eşyalar. Bu becerinizi kullanmak için ne kadar az zaman aralıgı beklemek zorunda olursanız o kadar yüksek hasar verebilirsiniz.
* Hız eşyaları. Bir ok becerili ninja için hız sıb derece önemlidir. Çünkü bu ninja bir avcıdır. +15 ve +30 saldırı hızı olan oklar arasında çok büyük fark vardır. Saldırı hızı ne kadar düşük ise, o kadar çok hasar verilmektedir. Bu hasar verme yeteneginizi etkileyecektir. Fakat, eger saldırı hızında bonus bulursanız, bunun da size zararı dokunmayacak.
Alıntıdır.

2Metin2 Tam Ninja Geliştirme Klavuzu Empty Geri: Metin2 Tam Ninja Geliştirme Klavuzu Paz Haz. 27, 2010 7:56 am

Alpkan13

Alpkan13
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye

SAol Okçuyu tercih ederim

3Metin2 Tam Ninja Geliştirme Klavuzu Empty Geri: Metin2 Tam Ninja Geliştirme Klavuzu Paz Haz. 27, 2010 8:16 am

Delicoskun

Delicoskun
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye

Ben şahsan bçakcıyım Smile

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz