Yesilim


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

Call of Duty: Modern Warfare 2 (PC) (Tam İnceleme)

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 Call of Duty: Modern Warfare 2 (PC) (Tam İnceleme) Bir Salı Haz. 29, 2010 4:42 pm

JoKeR

avatar
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Call of Duty:
Modern Warfare 2 (PC)


Yeni
Rusya için, yenilmeyeceğiz!



Buralar sadece taş ve kurak topraklarla kaplı ovalardan
ibaret. Tozlu postallarımla adım atarken, ardından oluşan ayak izlerimi
takip ediyorum. Nereye gideceğimden emin değilim, ama en azından ayak
izlerim nereye gideceğimi diğer insanlara tarif edebilir. Hafif esen
rüzgârın şiddet artırıp izleri silmesini ve etrafı tozla kaplama
ihtimalini saymazsak. Burada olmak ister miydim diye bir kez daha
soruyorum kendime. Fakat tepemdeki güneş, ısrarla beni engellemeye,
giderek kuruyan boğazım ise, beynimdeki her bir hücrenin susuzluğuma
yoğunlaşmasına sebebiyet veriyor. Bilmiyorum


29 Ekim 2003'te ilk Call of Duty oyunu piyasaya sürülmüştü. 30 Ekim
tarihinde ise Activision, Infinity Ward'un %70'ini satın aldığını
duyurmuş ve yayıncı firmanın desteğiyle birlikte çok daha iyi işlere
imza atılacağının temennisinde bulunulmuştu. Michael Giacchino'nun
müzikleriyle destansı bir hâl alan yapım, Rusya'nın soğuk topraklarından
Almanya'nın kalbine kadar uzanan heyecanlı mücadeleleri monitörlerimize
taşımıştı. Peşi sıra gelen WW2 oyunlarının ardından 10 Kasım 20
07 tarihinde çıkan
Modern Warfare ise, seride yeni bir sayfa açmış ve CoD isminin hiç
olmadığı kadar popüler olmasını sağlamıştı. İlk oyundan beridir bitmek
bilmeyen heyecanlı çatışmalar, farklı cepheler ve olayların farklı
insanların gözüyle oyunculara aktarılması, bir film izlermişçesine bizi
Modern Warfare 2'ye kadar sürükledi.





Makarov: Aslında
Amerika, en baştan beri dünyanın hâkimi olmak istiyordu. İkinci Dünya
Savaşı'ndaki rolü bunun en büyük örneğiydi. Düşünsenize, dünyada ilk kez
nükleer bomba kullanan ülke, hem de iki kez... Zakhaev ölmüş olabilir,
ama taşıdığı duyguları hepimiz taşıyoruz. Artık yeter. Kendimizi
gösterme vakti geldi, hem de en acımasız şekilde. Washington hakkında ne
düşünüyorsunuz? En güvenli yer, özgürlüğün kaynağı veya temiz caddeler
mi? Düşündüklerinizi unutsanız iyi olur, çünkü yakında ihtiyacınız
olmayacak...


Modern Warfare
2, ilk oyunun finalinin 5 yıl sonrasında gelişen olayları konu alıyor.
Bu kez sahnede Makarov var. Öldürülen Zakhaev'in yerini alan Makarov,
aslında Avrupa'da çeşitli terör saldırıları düzenleyerek ismini duyurmuş
bir kişi. Rusya, artık aşırı milliyetçilerin kontrolü altındadır ve
baştaki isim de Makarov'dur. Yıllar önce öldürülen Zakhaev, unutulmaz ve
şehit olarak gösterilir. Bu konu hakkında halk da kışkırtılır ve
Makarov'un gücü giderek artar. Böylece olaylar, Amerika'nın Ruslar
tarafından işgal edilmesine kadar uzar. Fakat şu bir gerçektir ki
Makarov'un tek destekçileri Rus halkı değildir.


Yapıma adım atar
atmaz bir uyarı ibaresiyle karşılaşıyoruz. Oynamaktan rahatsız
olabileceğimiz bölümlere dair uyarı alıp-almama istediğimiz soruluyor.
Bu aşamayı geçtikten sonra artık modern savaş sanatına adım atıyoruz.
Makarov'un takımına sızmış bir CIA ajanı, onu takip eden Amerikan ve
İngiliz birlikleri, oyun boyunca gezeceğimiz Rio de Janeiro, Washington,
Kazakistan, Afganistan ve Moskova gibi mekânlar, Modern Warfare 2'nin
hikâye kurgusunun ne kadar muhteşem olduğunun küçük bir göstergesi.
Amerikan donanmasına mensup General Shepherdın verdiği ilk direktifle
yola koyuluyoruz, fakat aslında her şeyin göründüğü gibi olmadığını
anlamak uzun sürmüyor. Tüm detaylar, siz senaryo modunu oynamaya
başlayınca birer birer önünüze seriliyor. Kısa, ama keyifli bir eğitim
bölümünün ardından aksiyon hemen başlıyor ve oyun sonuna kadar hiç
bitmiyor...


Soap Mac
Davis:
Uçsuz bucaksız bir okyanusta, etrafı fırtınayla çevrili
bir gemi... Açıkçası Rusların bu kadar ileri gidebileceğini
düşünmemiştim. Doğrusunu söylemek gerekirse, böyle bir görevde yer
alacağımı da tahmin edemezdim. Sümüklü bir acemiydim ben, ne kadar iyi
olabilirdim ki? Kaldı ki operasyon finaline doğru ciddi şekilde
afallamıştım, finalinde ise okyanusu boyluyorum. Fakat bu iki hatayı da
düzeltmek için yanımda Price vardı. Captain Price...


Sanırım yeni
bir askere güvenmek için Price gibi olmak gerekiyordu. Price olamazdım,
ama "onun gibi" olabilirdim belki. Şimdi benim de emrim altında
adamlarım var. Onun bana neden güvendiğini, şimdi anlayabiliyorum.


4 numaralı
yapım, her yönüyle kaliteli bir oyundu. Fakat söylemeliyim ki Modern
Warfare 2'yi daha fazla merak ediyordum. Zira bunun sonucu olarak oyunum
gelir gelmez, 6 saat gibi bir sürede tek kişilik senaryoyu bitirdim ve
hemen ardından çoklu oyuncu modlarına adım attım. Tabii ki bu sıradaki
şaşkınlığım ve beynimdeki soru işaretleri henüz bitmemişti. Modern
Warfare 2, kesinlikle bir kez bitirilip bir kenara atılacak bir oyun
değil. Kaliteli bir film izlediğinizi düşünün. Beğendiğiniz için normal
olarak tekrar tekrar izlemek isteyeceksinizdir. Modern Warfare 2, bir
film değil, ancak Hollywood filmlerine benzer sahneler ve onları
aratmayacak düzeydeki hikâye kurgusuyla oyuncuları etkilemeyi
başarabiliyor.




Dengeler
değişiyor, hem de en acımasız şekilde

Yapımda İngiliz
ve Amerikan birliklerine mensup askerleri kontrol ediyoruz. Bunların
arasında, Soap MacTavish ve Ghost da var. Her birinin gözünden farklı
cepheleri, ama aynı heyecanı yaşıyoruz. Bu birliklere takviye olarak Rus
kuvvetlerini de dahil edelim. Süper güç olarak tabir edilen Amerikanın
bir oyunda bu denli zor durumda bırakıldığını hatırlamıyorum. Rusyanın
Amerikayı işgal etmesinin ardından Washingtona adım atması ve bölgeye
gönderilen takviye kuvvetlerle başlatılan savaş, inanılmaz duygular
yaşamama sebebiyet verdi. Yoğun patlamalar sonucunda karanlık gökyüzünün
kızıla bürünmesi, bulutlara ulaşmak için çabalayan kurşunlar,
paraşütlerle atlayış yapan askerler, yıkık binalar ve dahası öyle bir
tasvir edilmiş ki, Infinity Wardu ayakta alkışlıyorum.

Bu esnada farklı birliklerin yürüttüğü Kazakistan ve Rio De Jenario
operasyonları da savaşın etkilerinin tüm dünyada yaşandığını bir kanıtı.
Kendinizi kimi zaman helikopter üzerinde, kimi zaman Hummer
kullanırken, kimi zaman ise bir bot aracılığıyla takip sahnesinde
buluyorsunuz. Her taraftan yağan kurşunlar, vurulan askerlerin
çığlıkları ve şiddetli patlamalar, sizin bir an olsun bile duraksamanıza
izin vermiyor. Çaresiz kaldığınızda kaçmayı, kaçabilmek için doğru yolu
bulmak zorundasınız. Oyunun animasyon motoru sayesinde tüm bu
atraksiyonlar, kaliteli bir şekilde gözler önüne serilmiş.







Infinity Ward,
MW2 piyasaya sürülmeden önce oyuna ait bir çizgi roman serisinin
hazırlanacağını ve bu serideki başkahramanın Ghost olacağını
belirtmişti. Ghost, Modern Warfare 2de karizması ve çevikliğiyle dikkat
çekiyor. Sessiz kahraman olarak anılan bu savaşçı, yüzünde kuru kafa
motifli bir maske taşıyor. Ayrıca Task Force 141 ekibine mensup.
Gösterdiği gelişim sonucunda kısa sürede MacTavishin sağ kolu
pozisyonuna geliyor. Makarovun planlarının açığa çıkarılması için
yürütülen operasyonlarda, Ghost ile hareket ediyoruz.






Çok özel bir
ekip


World at War ile oyunculara sunulan Nazi Zombie modu büyük bir ilgiyle
karşılaşınca, yapımcılar yeni harita paketleri için harekete geçmişti.
Piyasaya sürülen her bir paket milyonlar satmış, Treyarch'ın yüzünü
güldürmüştü. Bu ilginin sonucu olarak benzer ekstra bir oyun modunun da
yeni Call of Duty oyununda olabileceği düşünülüyordu. Special Ops, şu
anda bahsettiklerimizle bire bir alakalı tek konu. Special Ops, iki
oyuncunun farklı bilgisayarlar aracılığıyla MW2'yi co-op oynayabilmesini
sağlıyor. Bu mod için ayrıca yeni bölümler ve tek kişilik senaryoda yer
alan bölümlerin bir kısmı kullanılmış. Kimi zaman seri hareket etmeli,
kimi zaman çok sessiz olmalı, kimi zaman ise sivillere dikkat ederek
sadece düşmana odaklı hareket etmeliyiz. Yapacağımız her bir hata, hemen
akabininde akın akın üzerimize gelen düşman faktörünü tetikliyor.







İki arkadaş aynı
anda bu mücadeleleri yaşarken oldukça eğlenceli vakitler geçirmeniz
olası. Hele bir de sesli iletişim kurmuşsanız, alacağınız zevk daha da
artacaktır. Hemen şunu da belirtelim, Special Ops modunu isterseniz tek
başınıza da oynayabiliyorsunuz. Fakat yapımcıların dediği gibi bu mod,
iki kişi aynı anda oynanınca hem daha kolay, hem de daha zevkli. Bu
modda oynayabileceğimiz görevlerin bir kısmı açık, bir kısmı ise belirli
bir puan karşılığında açılıyor. Tamamladığınız her görev, zorluk
seviyesi ve bitirme zamanınıza göre size yıldızlar kazandırıyor. Bu
yıldızlar sayesinde de yeni görevleri oynayabiliyorsunuz.



Oyunda yer
alan Multiplayer modlar:


Team Deathmatch - Free for All - Domination - Search and Destroy -
Capture the Flag - 3rd Person Teams - Demolition - Ground War (Team
Deathmatch ve Domination'ın birleşimi) - Sabotaege - Heartquartes Pro -
3rd Person Cage Match - Hardcore Team Deathmatch (Takım arkadaşınızı
vurmak yasak ve öldüğünüz takdirde, yeniden başlamak için herkesin
ölmesini beklemeniz gerekiyor) - Hardcore Ricochet: SD (Takım arkadaşını
vurmak yasak ve öldüğünüz takdirde, yeniden başlamak için herkesin
ölesini beklemeniz gerekiyor). Çoklu oyuncu modlarının hepsi, ilk etapta
oynanabilir konumda değil. Hepsini oynayabilmek için öncelikle gelişim
göstermeniz gerekli.

Tansiyon giderek yükseliyor

İlk Modern Warfare, özellikle Perk sistemiyle dikkat çekmiş ve büyük
ilgi görmüştü. Modern Warfare 2, bu temelin üzerine yeni geliştirmeler
ekleyerek daha da iyi bir online deneyim vadediyor. Bilindiği üzere
Infinity Ward'un Dedicated Server uygulamasını kaldırmasının üzerine, PC
oyuncuları tarafından bir takım tepkiler doğmuştu. Buna IW.net ile
cevap vermek isteyen yapımcı firma, oyunun Steam aracılığıyla sağlıklı
bir şekilde oynanabilmesine olanak sağlamış. Üstelik bağlantı hızında da
bir sorunla karşılaşmıyorsunuz. Haritaya adım atar atmaz macera
başlıyor. İlk öldürülen kişi, ekranda "First Blood (İlk kan)" ibaresi
çerçevesinde gösteriliyor. MW2'de imza sistemi bulunuyor. Level
atladıkça yeni imza ve avatarlar unlock edebiliyor, böylelikle kendi
kartvizitinizi hazırlıyorsunuz. Diyelim ki sizi birisi öldürdü ve tekrar
haritada yerinizi aldınız. Eğer ilk olarak o kişiyi vurursanız, bu kez
ekranda "Payback (intikam)" ibaresi beliriyor ve oyuncuyu bir nevi
hırslandırıyor.






Öncelikle
belirtmeliyim ki, çoklu oyuncu haritaları çok hoş tasarlanmış. Özellikle
Afghan ve Rust isimli haritaları çok beğendim. Kim daha hızlı hareket
ederse onun kazandığı, heyecanın bir an bile düşmediği mücadeleler söz
konusu. Tabii ki buna en büyük etken olarak sizin seçeceğiniz silahlar
ve perkler çok önemli. Hızlı koşmak, sessiz hareket etmek, daha hızlı
mermi doldurmak, radarda görünmeden hareket etmek ve dahası ilk MW'de
olduğu gibi ikinci MW'de de yer alıyor. Haliyle yenilikler de var. İlk
olarak Predator uygulamasından söz edelim. Ölmeden üst üste 5 adam
vurabilirseniz, bu özelliği kullanmaya hak kazanıyorsunuz. İçerisinde
eklektronik bir düzeneğin yer aldığı çanta aracılığıyla, bombardıman
uçağıyla iletişim kuruyor ve ekranda belirlediğiniz noktalara bomba
yağdırarak düşmanlarınızın üstesinden geliyorsunuz.





Modern
Warfare'da bıçak kullanmanın etkisi büyük. Yapımcılar, bunu biraz daha
üst düzeye taşımış. Yakın mesefelerde hızlı ve sessiz bir şekilde
işimizi görebildiğimiz gibi, artık uzak mesfalarden de bıçak
fırlatabiliyoruz. İsabet ettirebildiğiniz anda, rakibiniz öldü demektir.


Geçtiğimiz
yıllarda ortaya ilginç bir iddia atılmış ve TPS türünde bir Call of Duty
oyununun geliştirildiği söylenmişti. Bu haber yalan değildi.
Doğrulandı, ama oyunun iptal edilmesinin ardından. Mutlaka "acaba nasıl
olurdu" sorusu oluşmuştur zihinlerde. Infinity Ward, belki bu soruyu
yanıtlamak, belki de oyuna farklı bir bakış açısı katmak adına yapıma
TPS çoklu oyuncu modu eklemiş. Güzel de olmuş. Fakat diğer oyun modları
varken, bu moda ne denli ilgi duyulur, bunu da yakında göreceğiz.


Quake 1'den
bu yana neler değişti?


Bir döneme
damgasını vuran Quake, grafikleriyle de beğeni toplamayı bilmişti. Call
of Duty serisiyle ortak olan tek noktası ise, aynı motoru kullanıyor
olmaları. Infinity Ward, Modern Warfare 2'de de aynı motoru kullanmış.
Aynı derken, tabii ki bir takım düzenleme ve geliştirmelere gidilmiş.
Daha iyi karakter ve silah modellemeleri, fizikler ve ışık efektleriyle
birlikte MW2, ortalamanın üzerinde bir görselliğe sahip. Karlarla kaplı
bölümlerdeki kar tortuları, ayak izleri, kar üzerine sıçrayan kanın
belirginliği, gece bölümlerindeki ışık-gölge efektleri,patlamalar
esnasında oluşan toz bulutları ve neslerin etrafa saçılması gibi
detaylar gayet iyi.


Bir diğer iyi
yön ise, karakter animasyonları. IW, her yeni oyunda animasyon sistemini
biraz daha geliştiriyor. Ortaya çıkan tablo görülmeye değer. Objelere
yaklaştıkça farkedilen kaplamalardaki düşük detay seviyesi, grafikler
için "olmazsa olmaz" diyen oyuncular için üzücü bir tablo oluşturuyor.
Harita tasarımlarından söz edersek, önceki yapıma göre daha büyük ve
çizgisellik faktörünün daha da aza indirgenmiş olduğunu görüyoruz.
Düşmana ulaşmak için birkaç farklı yolumuz var. Aynı şekilde onlar da
bizi bulabiliyor. Çok iyi bir yapay zekâya sahip oldukları söylenemez,
ancak dikkatsiz davrandığınızda bunu kolaylıkla cezalandırabiliyorlar.
Yine CoD4'te bulunan "bitmek bilmeyen düşman faktörü" MW2'de biraz daha
azaltılmış.


Hollywood
müzikleri


Call of Duty
serisinde her özelliğin olduğu gibi ses ve müziklerin de önemi büyük
olmuştur. Hans Zimmer deyince hepimizin aklına kaliteli müzikler gelir.
Bugüne kadar Rain Man, The Lion King, Gladiator, Pearl Harbor, Black
Hawk Down, The Dark Night, Pirates of the Caribbean, The Simpsons Movie
ve dahası gibi mükemmel yapımların müziklerine imza atan kişi, bu kez
stüdyoya Modern Warfare 2 için girdi. Ortaya çıkan ürünler ise gayet
başarılı. Operasyonlara kattığı duygu ve heyecanı, oyunu oynayınca fark
edeceksiniz. Silah, patlama ve çatışma sesleri de gayet kaliteli. İşin
seslendirme boyutuna adım attığımızda ise, yine güzel bir tabloyla
karşılaşıyoruz. Çünkü yapımcı ekip, bu kez de konusunda uzman kişilerle
çalışmış. Seslendirme kadrosunda Kevin McKidd, Billy Murray, Craig
Fairbrassi, Ken Lally (Albert Wesker) ve Multiplayer oynanışta sesini
duyabileceğiniz 50 Cent gibi isimler yer alıyor.


Sürprizler
zinciri


Kendi görüşümü
belirtirsem Modern Warfare 2, her bölümde muhteşem temposu ve
akıcılığıyla oyuncuyu kendisine çekebiliyor. Fakat bunda sürekli olarak
karşılaştığımız, acaba başka görecek miyiz diye sorduğumuz sürprizlerin
de etkisi var. Ne olduklarını söylemeyeceğim tabii ki, fakat oyunu
oynarken bir hayli şaşıracağınızı tahmin etmek zor değil. Tek kişilik
senaryo modu kısa olabilir, fakat bunu oyunun geneline yaymak çok
yanlış. Kaliteli co-op modu ve Multiplayer modlarıyla bir bütün olarak
göstereceğimiz Modern Warfare 2, yılın en kaliteli yapımlarının arasında
yer alıyor.




Капитан цене:
Aile boyu savaş düşünebilir misiniz? Tanrım... Hangi zaman veya
mekâna dair olduğu önemli değil. Aileme mensup insanlar, yıllardır
ülkeleri için savaştı. Bu bir bayrak yarışı belkide ve şimdi taşıma
sırası bendeydi. Ukrayna'da yaptığım affedilemez hata, belki de
hayatımın en büyük tecrübesiydi. Bana iki kere düşünmeyi, yapmak
istediğim şey ile yapmam gereken şey arasındaki ince çizgiyi görmeyi
öğretti.


Zakhaev...
Beni öldürmek için sana fırsatı aslında ben vermiştim...





<<<< SüngerBob Fan >>>>
Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz