Yesilim


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

Sudden Strike 3: Arms for Victory (PC)

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 Sudden Strike 3: Arms for Victory (PC) Bir Perş. Tem. 01, 2010 6:30 am

JoKeR

avatar
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Sudden Strike 1 gerçekten etkileyici
bir oyundu. RTS olmasına rağmen stratejilerdeki klasik çevreden malzeme
toplamak, bina yapıp adam basmak gibi hep bilindik oynanış yoktu. Bunun
tam tersi sadece emrimize birimler veriliyordu ve görevi yapmaya
çalışıyorduk. Haritada ilerlerken nereden saldırı geleceği belli
olmuyordu. Dikkatli bir biçimde adımımızı atmamız lazımdı. Tek bir birim
bile çok önemliydi. Sudden Strike Forever isimli genişleme paketiyle
beraber oyun çok daha iyi hale geldi. Tabii ki yapımın başarısından
sonra devamının gelmesi de kaçınılmaz oldu. Sudden Strike 2 ile seri
başarısını pekiştirdi. Kendine ait bir oyuncu kitlesi bile yarattı. Çoğu
kişi üçüncü yapımı bekledi. Ancak aradan uzun bir süre geçmesine rağmen
Sudden Strike 3’ten (SS3) pek haber çıkmamıştı. Sonunda geliştirildiği
duyuruldu. Fanlar rahat bir nefes alırken, sessiz bir şekilde piyasaya
da sürüldü.

Savaşın acımasız yüzü

SS3’te bizleri sade bir menü karşılıyor. Singleplayer’a girdiğimiz zaman
Campaign ve Custom Scenario seçenekleri mevcut. Custom Scenario’da bir
tane normal görev ve Tutorial kısımları bulunuyor. Eğer yeni başlayan
bir oyuncuysanız size tavsiyem Tutorial’ı bir kere oynamanız. Böylece
SS3’ün işleyişi, birimler, oynanabilirlik açısından nasıl olduğunu
öğrenebilirsiniz. Eski Sudden Strike oyuncuları ise yapıma başlarken pek
zorlanmayacaklardır. Çünkü genel olarak eski oyunlardaki mantık
korunmuş. Asıl Singleplayer görevlerini ise yine gerçek olaylar
oluşturuyor. Iwo Jima’daki Japonlar ve Amerikalılar arasındaki savaşı
oynayabiliyoruz. İstersek Amerikan tarafından Iwo Jima’ya saldırabiliriz
veya tam tersi olarak Japon ordusunu alıp savunma yapabiliriz. Aynı
şekilde Almanları seçip Avrupa’daki çatışmaları yaşayabiliyoruz.
Normandiya Çıkarması’nı yeniden canlandırabiliriz. Singleplayer
görevleri toplamda 5 adet. Az bir sayı gibi durabiliyor. Ancak savaşlar
gerçekten uzun sürüyor. Bunun nedeni ise SS3’ün önceki oyunlarla aynı
giden oynanışı. Zaten seriyi normal strateji oyunlarından ayıran yapısı
da, sadece verilen birimlerle gerekeni yapmak. Her zamanki gibi belli
üniteler emrimiz altına giriyor. Birimler oldukça çeşitli. Normal
askerler, tanklar, toplar, mühendisler, subaylar, savaş gemileri, casus
uçaklar vs… var. Gerekli bir şekilde adamlarımızı kullanmak zorundayız.
Özellikle oyunun yapısının genel olarak birimler üstüne kurulmasından
dolayı mikro yönetim oldukça önemli. Elimizdeki birimlerin çeşidine
göre, stratejimizi akılcı biçimde planlamak, savaşı lehimize
çevirecektir. Aynı şekilde yaptığımız yanlış müdahaleler oyunu
kaybetmemize bile yol açabiliyor. Bunun acısını özellikle Normandiya
Çıkarması’nda yaşamıştım.

Oyunda en ilgi çekici mücadeleler aslında denizde geçiyor. Savaş
gemilerinin birbirleriyle kapışmaları SS3’te en çok hoşuma giden yan
oldu. Bir taraftan karadaki acımasız mücadele sürerken, diğer yandan
denizlerde de bu durum devam ediyor. Özellikle Iwo Jima görevinde ister
Japon veya Amerikan olun, eğer deniz üstünde ağırlığınızı koyarsanız
oyunu alabilirsiniz. Bu senaryoda deniz gücü gerçekten önemli. Yapımda
dikkat çeken en önemli kısım, yine birimlerimizdeki detaylar. Hangi
birimde ne tür silah olduğu, mermisine kadar tüm detaylar belirtilmiş.
Önceki Sudden Strike oyunlarında olan bu ayrıntı, üçüncü yapımda es
geçilmemiş. Zaten serinin beğenilmesindeki en önemli kısımlardan biri
detaylarıydı. Bu konuda oldukça memnun kaldım.
Ayrıntılar sadece bununla sınırlı değil. Daha önceden şöyle bir
durum vardı. Önünden vurulan bir tank fazla hasar almıyordu, ancak
zayıf noktası olan arkadan vurulduğunda aldığı hasar korkunç derecelere
çıkabiliyordu. Yine aynı şekilde böylesi mükemmel gerçeklikler SS3’te de
devam ediyor. Tanklar arkadan vurulduklarında daha çok hasar alıyorlar
veya savaş gemisinin topu vurulduğunda kullanılmaz hale geliyor.
Birimlerimiz yine tecrübe kazanıyorlar. Bunu da arada belirteyim.


"Kara
dışında denizde süren savaş, oyunda en ilgi çekici noktalardan biri"

Senaryolar bitti gelsin oyuncular

SS3’ün Singleplayer kısmı uzun bir zaman birçok oyuncuyu tatmin
edecektir. Ancak işin kısmı diğer oyuncularla kapışmaya başladığınız
zaman değişiyor. Multiplayer maçlar yapımdaki en can alıcı kısım. Yine
uzun süren savaşlar oluyor. Bu sefer karşımızdakiler yapay zeka
olduğundan, hata yapma şansımız oldukça az. Yapay zekaya karşı gene
toparlayabilsek de, normal bir oyuncu karşısında darmaduman
olunabiliyor. Zaten işin zevki de burada çıkıyor. Strateji yönümüzü
Multiplayer maçlarda konuşturmalıyız.

Yapay zeka bazen abuk sabuk hareket edebiliyor. Düşman yapay zekası
olsun veya kendi birimlerimiz olsun, bazen garip bir şekilde
ilerliyorlar. Hemen burunlarının dibindeki üniteyi vuramayan bir iki
örneğe rast geldim. Ancak bu durumlar son yama ile biraz daha
iyileştirildi. Sudden Strike’ın önceki oyunlarına da zaten yamalar
çıkartılıp, denge korunuyor ve hatalar ayıklanıyordu. SS3’e de
güncellemeler gelecektir.

Yapımın grafiklerinin beklendiği gibi olmadığını belirteyim. Zamanın
gerisinde seyrediyor. Ancak SS3’ün oynanış olarak barındırdıkları
düşünülürse, üstünde pek fazla durulmaya gerek yok. Zaten oyuna
daldığınız zaman grafikleri arka plana atıyorsunuz. Ses açısından oyun
daha tatminkar duruyor. Üniteler ve çevredeki efektler genel olarak
yeterli. Sudden Strike 3, genel olarak bekleneni verebilmiş. Eski
oyunlardaki işleyiş bozulmadan aktarılmış.





<<<< SüngerBob Fan >>>>
Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz