Yesilim


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

Blacksite: Area 51 (PC)

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 Blacksite: Area 51 (PC) Bir Perş. Tem. 01, 2010 6:30 am

JoKeR

avatar
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Yıllardır dünya dışı uzay gemileriyle ilgili denemelerin
olduğu söylenen ve esrar perdesini koruyan 51. Bölge, birçok filme ve
projeye de konu olmuştu. Bundan yola çıkılarak yapılan Area 51 oyunu ilk
duyurulduğu zaman gerçekten ilgi çekmişti. Gerek konusu gerekse
gösterilen materyaller genel olarak fena durmuyordu. Ancak oyunun
piyasaya sürülmesiyle beraber acı gerçekte gün yüzüne çıktı. Oynanış,
yetersiz yapay, teknik hatalar, grafiklerin yetersizliği derken başarılı
bir yapım olamadı. İlk olarak konsollara çıkmış, daha sonra PC
platformu için adapte edilmişti. Area 51 hezimetinden sonra Midway
oyunun devamı sayılacak Blacksite: Area 51’i duyurdu. Yapımcılardan
gelen açıklamalar pozitifti. Yeni nesil grafikleriyle dikkat çeken devam
niteliğindeki yapım, ne yazık ki abisiyle aynı kaderi paylaşıyor.

İlk ders alıştırma

Oyun ilk olarak Irak’ta başlıyor. Kendimizi bir kamyonetin arkasında,
ekip arkadaşlarımızla birlikte yolculuk ederken buluyoruz. Arada geçen
diyaloglardan hemen sonra kamyonetten inip, çatışmaya giriyoruz. Direk
sıcak temas yaşadığımız bu noktalarda, bir taraftan oyunun mekaniklerine
alışma süreci de denilebilir. Ne yapmamız gerektiği bu kısımda ekrana
gelen yazılarla da anlatılıyor. Oyundaki ilerleme mekaniği oldukça
çizgisel. Her şey belirli olan yoldan gidip, belirli noktalara
ulaşmaktan geçiyor. Gidilen noktalarda bomba yerleştirme, gelen
düşmanlara karşı savunma yapmak gibi amaçlardan oluşuyor. Yapım hiçbir
şekilde serbestlik tanımıyor. Hep oyunun izin verdiği kısımdan ilerlemek
zorundayız. Misal Irak’ta köprüyü
patlama görevi var. Köprüye
geldikten bolca düşmanın geliyor onlarla mücadele ettikten sonra
bombaları yerleştirip, yine gelen düşmanlarla çatışmaya giriyoruz. Her
şey buraya kadar normal. Ama rakiplere karşı daha iyi ateş etmek için köprüye giden yolun kenarına gitmek
istiyorsunuz, görünmez duvarlar direk bir sonraki kareye geçmenizi
engelliyor. Biraz daha açık alanda kaldığınızdan, kurşunlardan daha
zarar görebiliyorsunuz. Aynı şekilde gidilmesi gereken binaya daha
kestirmeden gitmek istediniz. Önünüzde açık bir alan var gibi duruyor,
ama bingo görünmez duvar engeli burada da karşımıza çıkıyor.
Blacksite’ta ilk esnekliği yok eden nokta bu. Her şekilde sadece
yapımcıların izin verdiği kısımlardan ilerleyebiliyoruz. Bir gıdım
fazlası yok, yasak.

Yanımızda iki adamımız daha var. Takım arkadaşlarımıza basit bir şekilde
komutlar veriyoruz. Şuraya git, ateş et vs… artık alıştığımız emir
verme teknikleri Blacksite’ta karşımıza çıkıyor. Takım arkadaşlarımız
bir yere siper alma, oradan ateş etme gibi bir takım yeteneklere
sahipler. Hiç değilse biraz zeka parıltısı gösteriyorlar. Ama aynı şeyi
düşmanlar için söyleyemeyeceğim. Düşmanlarımız sadece belli bir noktada
duruyorlar. Haliyle öldürmek kolay oluyor. Bir yere kaçmak veya yer
değiştirmek gibi hareketleri yapmıyorlar. Bize ateş eden bir asker var.
Ona karşı sizde ateş edip, vurduğunuz da sanki “Ben hiç ölmem” edasıyla
durduğu yerden ateş etmeye devam ediyor. Zaten birkaç kurşun yedikten
sonra öteki dünyayı boyluyor. Bu sadece normal insan düşmanlar için
değil, oyunun asıl temelini oluşturan uzaylılar içinde geçerli. Düşman
yapay zekası ciddi anlamda yerlerde sürünüyor, hatta yerle birleşmiş
durumda bile diyebilirim. Güzel sunum olabilirmiş

Yapımda Unreal 3 Engine kullanılıyor. Bu yüzden genel olarak
grafikler kaliteli. Zaten Unreal 3’ün genel olarak yaptıkları belli.
Çevredeki kaplamalar ve modellemeler vasatın üstünde. Özellikle
ilerleyen bölümlerde karşımıza çıkan yaratıkların bazıları iyi
detaylandırılmış. Patlama, ışık oyunları gayet yeterli duruyor. Fakat
burada bir sıkıntı daha var. Oyun konsol portu olduğu için bir takım
optimize problemleri var. Genel olarak Unreal 3 kullanılan projelerde
optimize güzel oluyordu. Ama nedense Ubisoft’un Rainbow Six: Vegas’ta
yaptığı gibi, Midway de Blacksite’ta böyle bir yola girmiş. Oyun yeri
geldiğinde sistemi gerçekten zorlayıcı olabiliyor. Harddisk de kocaman
bir delik açıyor. Sistem ihtiyaçları da az buçuk değil. Bunlarla beraber
bir de hatalar olabiliyor. Zaten yapım birçok bug içeriyor. Cisimlerin
içinden geçen rakipler, bir yerde karakterimizin takılıp kalması gibi
olaylar yaşayabiliriz. Bunlarla beraber sesler genelde cılız kalmış
durumda. Efektlerin yetersizliği bir yana, nedense oyun içindeki
diyaloglar kopuk ve boğuk bir şekilde yansıtılmış. Bu durum şahsen pek
hoş olmuyor. Görsellik yanında hiç değilse seslerin de iyi olmasını
isterdim.


"Yapımda
Unreal 3 Engine kullanılıyor. Bu yüzden genel olarak grafikler kaliteli"

Oyunda istenilen yerde save yapma özelliği yok. Bunun yerine belirli
noktalara geldiğimiz zaman otomatik olarak save yapıyor. Bu yüzden
ilerleyip alakasız bir yerde ölürseniz, geriden başlama olanağınız var.
Bazı zamanlar araca binip gittiğimiz, savaştığımız kısımlar oluyor ki,
bunlar hiç değilse sürekli çizgisel ve tek düze giden oyunu
hareketlendiriyor. Yaratıklara karşı savaşmak en başlarda biraz zevkli
gelse de, oyunun düz mekaniği ve bir süre sonra aynı olmasından dolayı
sıkabiliyor.

Sonuç olarak Blacksite: Area 51 söylendiği gibi bir oyun değil.
Özellikle piyasaya sürülmeden önce yapımcı Harvey Smith’in söylemleri
vardı. Gerçekten oyunun kaliteli ve iyi bir sunum yapacağını
vurguluyordu. Ancak açıklamaları tam tersi çıktı. Zaten oyunun bekleneni
verememesinden sonra Harvey Smith, Midway’den ayrılmış. Bunu da
belirteyim. Eğer FPS türündeki çoğu yapımı seviyorum derseniz, alıp
oynayabilirsiniz. Bunun dışında oynamasanız da kaybedeceğiniz pek bir
şey yok.





<<<< SüngerBob Fan >>>>
Kullanıcı profilini gör

2 Geri: Blacksite: Area 51 (PC) Bir C.tesi Tem. 03, 2010 7:14 pm

Alpkan13

avatar
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Saol

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz