Yesilim


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

Blade of Darkness

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1 Blade of Darkness Bir Çarş. Haz. 30, 2010 8:35 am

JoKeR

avatar
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Karanlıklar prensi dünyaya kendi başına hükmetmeye çalışıyor ve kendine
yardım edecek iblisler yaratmaya devam ediyordu. Karanlık ve kötülük
heryeri sarmıştı. Artık buna son diyecek ve kutsal kılıcı (Blade of
darkness'ı) kullanacak bir kahramana ihtiyaç vardı. Tanrıça Ianna
kahramanını seçmişti ve bu kahraman karanlıklar prensini tarihin
derinliklerine gömdü ama ne yazık ki kendini de.

Aradan yıllar geçmiş ve yine bişeyler yolunda gitmemeye başlamıştı.
Karanlık yeniden doğmuştu. Yeniden kutsal kılıcı kullanarak karanlıklar
prensini (Ragnar) yok edecek bir kahramana ihtiyaç vardı. Acaba bu
kahraman kim olacaktı? Ve Ragnar'ı yok edebilecek miydi?



Tabii ki sonuç yine size bağlı. Acaba oyunu bitirebilecekmisiniz?
Oldukça ilgi çeken konusu ve oynanış tarzıyla Blade Of Darkness Ispanyol
firma Rebel Act'ın bir oyunu. Sanırım ispanyollar bu gidişle amerikan
firmalarının üstünde karabulutlar dolaştırmaya devam edecekler.
Oyunumuzun ismi aslında Rebel Act tarafından Blade olarak açıklandı ama
Ingiliz Codemasters firması bu Blade film olan Blade ile karışmasın diye
ismini değiştirdi. Artık adı yazıda Blade olarak geçecek.



Oyunda Dört karakter bulunuyor ve bunlardan istediğinizi seçerek oyuna
başlıyorsunuz. Barbar, Dwarf, Şövalye ve Amazon. Hepsinin birbirine göre
üstün ya da daha kötü yanları var. Ayrıca hepsinin kullandıkları
silahlar da farklı diyebilirim. Daha doğrusu kullanış başarısı farklı.
barbar iki eliyle kılıç ve balta kullanırken Amazon mızrak ve yaylarda
uzman.



Oyunun aslında tam bir türü yok denebilir. Her türden biraz nasibini
almış ama kısaca action dedik. özellikle RPG türü, oyunu oynarken
gözünüze çarpacak ve oyunda oldukça RPG unsuru olduğunu anlayacaksınız.
Şöyle dersem ne demek istediğimi anlarsınız. Oyundaki karakterlerin
attack, defence, HitPoints ve Power'ları farklı yani bir Rpg oyunundaki
karakterler gibi va bunlar oyunu oynadıkça kendini geliştiriyor. Barbar
ve Amazon daha attack oynarken yani diğer karakterlere göre daha
hızlılar ve rakiplerini daha çabuk öldürüyorlar. Ama kendileri de çabuk
ölüyor. Dwarf ve şövalye daha dayanıklı ama düşmanını daha zor
öldürüyor. Karakterin birbirlerine göre oldukça farklılıklar göstermesi
oynanabilirliği artırıyor. Farklı stratejiler geliştirerek düşmanlara
saldırmanız gerekiyor. Ayrıca oyuna FPS türüde denebilir çünkü Fps
gözüylede oynanabiliyor ama kılıç kombolarınızı daha iyi kullanabilmek
ve stratejinizi daha iyi belirlemek için oyunun yapımcıları kesinlikle
3ncü şahıs bakış açısını öneriyorlar.



Biraz da detayları anlatayım. O Kadar çok detay var ki uzun uzun hepsini
anlatacağım. Önce silahlardan başlayayım. Oyunda toplam 80 civarı
silah/kalkan var ve hepsinin kullanımı/özellikleri diğerlerine göre
oldukça farklı. Silahlar ile yapılan kombolar, hareketlerde tabiiki
oldukça değişik. Ayrıca bu komboların hepsini hemen öğrenmiyorsunuz.
Oyun ilerledikçe yavaş yavaş değişik hareketler/kombolar yapmayı
öğreniyorsunuz. Oyunda ölürdüğünüz kişilerin hepsinin silahını
alabilirsiniz ama tabii ki sınırlı olarak. Yani sadece inventory'nizde
saklayabileceğiniz kadar. Ayrıca bu yere düşen silahların hiçbir zaman
kaybolmadıklarına inanamayacaksınız. Dikkat edin hiçbir ama hiçbir zaman
kaybolmuyorlar ve istediğiniz zaman geri dönüp bunları
alabiliryorsunuz.



Karakterlerdeki detaylarda oldukça çok. koşup yorulan, savaşıp yorulan
ve köpek gibi soluyan bir karakterle en son ne zaman oynadınız?
karakterler o kadar gerçekçi yapılmışki power'ları azalınca hızlı hızlı
solumaya başlıyorlar. Ve KAN!. Kesinlikle çeşme gibi akan kanların
hiçbirinin asla gerçek olmadığını ve bizi şimdiye kadar kandırdıklarını
hemen anlayacaksınız. Kan denilen şey bu oyunda tam anlamıyla gerçekci
olarak işlenmiş. Kafasından darbe alan karakterinizin kafasının gerçekci
olarak kanaması, sırtındaki ve suratındaki kılıç darbeleri sizi
kesinlikle şok edecek. Bu gerçekcilik nerden geliyor diyorsanız 1700
slow capture motion'dan geliyor. O da mı ne? Bu Rebel Act'ın olağanüstü
sayıda kullandığı yavaş hareket çekimleri. Örneğin karakteriniz
öldüğünde en az yirmi şekilde yere düştüğü hiç dikkatinizi çekmedi mi?
Ya da o solumadaki gerçekcilik. İşte bunların hepsi 1700 tane slow
capture motion'dan geliyor. O kılıç kullanışındaki gerçekcilik
kesinlikle hiç bir oyunda yoktur. Kesinlikle Gladiator filminden Russel
Crowe atlamış gelmiş dersiniz ama değil. Ayrıca oyunun ilerleyen
bölümlerinde inanın düşmana saldırmak için öyle fikirler geliştirmiş
olacaksınız ki kendiniz bile buna inanamıyacaksınız. Ben kendime
inanamadım açıkcası. Kendi kendime konuşmaya başlamış ve şöyle diyorum
"Bu sefer hiçbir darbe almayacam gel bakalım Minotaur. hişşt ses çıkarma
arkadan dal batır kılıcı. Anne sakın ses çıkarmayın!!!".



Ve geçelim grafiklere. GÖLGE. Bu kelime hangi oyunda gerçekten ön plana
çıktı ve hangi oyunda doğa kanunları hiçbir zaman aksatılmadı. Tabii ki
BLADE'te. Elinize bir meşale aldığınızda duvarda çıkan gölgenizin
dikkatinizi çekmemesine olanak yok. O kadar mükemmel yapılmış ki duvara
yaklaştıkça gölgeniz büyüyor ve uzaklaştıkça küçülüyor. Meşaleyi hareket
ettirdiğinizde, koştuğunuzda, savaştığınızda gölgeniz hiçbir şekilde
gerçekçilikte kusur etmiyor. Ayrıca size şunu tavsiye ediyorum. kapalı
bir alanda meşaleyi yere atın ve düşmanlarınızla savaşmaya başlayın.
inanın savaşı değil o gölgeleri izlediğinize tanık olacaksınız. Hatta
işi abartıp duvarda ellerinizle ördek falan şekilleri çıkarabilirsiniz.
Ben denedim ama en çok kendimi maymuna benzetebildim

) Grafiklerdeki
ikinci mükemmellikte sudaki yansımanızda. Şimdiye kadar hangi oyunda
suda kendinizi gördünüz? Blade'te sudaki yansımalarda yine doğa
kanunlarının hiçbirine kusur etmiyor. Hatta saçınızı bile
tarayabilirisiniz! Bir diğer grafik detayı ise kutuların, masaların
yanmasıyla ortaya çıkıyor. Kesinlikle çok çok gerçekçi.

Yaratıklardan bahsedecek olursak toplam 25 civarı yaratık var ve bunlar
bazen değişik silahlarla saldırdığı için sayıları artmış oluyor. Ama
kesinlikle çok akıllılar. Oyun içinde aslında işte şuradan bişey bul,
onu ona ekle, git şunu öldür gibi pek can sıkıcı görevler olmadığı ve
dövüşün daha doğrusu kılıç kullanmanın esas alındığı bir oyun olduğu
için yaratıklara ve onların yaptıkları hareketlerede bir o kadar önem
verilmiş ki inanın sizi oldukça zorlayacaklar. Unutmayın kombo yapan
kuvvetli baltalar taşıyan ve kalkanlarla kendini koruyan tek kişi siz
değilsiniz. işin içinde onlar da var.



oyunda 18 tane harita var ve hepsi aşırı büyük. Büyük olması sizi
korkutmasın oyunun oynanış tarzı için bu gerekli ve dikkatinizi bile
çekmeyecek. Çünkü hiçbiryerde takılacağınızı sanmıyorum. Doğru düzgün
bulmaca olmadığı için. Ayrıca yukarıda da belirttiğim üzere silahların
kaybolmadığını ve yerinde kaldığını belli etmek içinde haritalar büyük
yapılmış olabilir. Haritalar da oldukça detaylı olarak dizayn edilmiş.
Kesinlikle orta çağ avrupasını ve gerçekci şatoları tasarlamışlar.



Oyunu muhakkak alın ve kılıç kalkan nasıl oynanırmış bir görün. Ben öyle
detaya giremem herkesi biçerim diyorsanız biraz daha strateji
kullanarak insanları öldürmeyi öğrenmek için bu oyun iyi bir başlangıç
olabilir.





<<<< SüngerBob Fan >>>>
Kullanıcı profilini gör

2 Geri: Blade of Darkness Bir Çarş. Haz. 30, 2010 9:31 am

Bufata

avatar
Yönetici
Yönetici
teşekkürler

Kullanıcı profilini gör

3 Geri: Blade of Darkness Bir Çarş. Haz. 30, 2010 9:46 am

JoKeR

avatar
Bağımlı Üye
Bağımlı Üye
Önemli değil Smile





<<<< SüngerBob Fan >>>>
Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz